LZHHM: bedenk een andere 60335 trainstation

Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Vandaag zagen we een review voorbij komen van de nieuwe set Train Station 60335, zie hier op Brickset

Ik hoorde van een aantal Lowluggers dat deze set toch wel wat tegenviel: saai, basic etc.

In deze laat zien hoe het moet (LZHHM) worden jullie uitgedaagd het beter te doen dan Lego zelf. Het idee is dat het niet het mooiste station wordt, maar een station dat Lego zou uitbrengen als speelset.

Je post foto's van je inzendingen hieronder als reactie in dit topic. Zijn er regels? Ja, de vraag stellen is hem beantwoorden! Deze set heeft 907 onderdelen, we verwachten iets leuks en beters, dus je krijgt een goede 10% speling. Maximaal 1000 onderdelen dus. Mag je alle onderdelen gebruiken die Lego ooit heeft uitgebracht? Nee! Het is een moderne set uit 2022, raampjes en deurtjes uit 1960 passen daar niet echt bij. Kleuren? Mag je helemaal zelf weten.

Jurering doen we na afloop samen. Waarbij elk lid van Lowlug punten kan geven, of we dat openbaar doen of via een formulier dat jullie kunnen insturen gaan we later bekijken. Natuurlijk is er een prijs te winnen. Het leuke is dat de prijs mooier/beter wordt naarmate het aantal inzendingen stijgt. Bij 10 inzenders zal er dus een mooiere prijs door Lowlug (dank stuifzand voor de ondersteuning) beschikbaar worden gesteld dan bij 3 inzenders. Mag je meerdere remakes insturen? Ja, ook dat mag, al heb ik het idee dat dat elkaar kannibaliseert. Er zijn Lowluggers die daar over mee kunnen praten, ik noem geen namen.

Sluitingstijdstip: 30 november 2022 om 23:59:59, ofwel voor 1 december.
 
 
 
Laatst gewijzigd door vertmaori op di aug 09, 2022 2:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 187
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Klinkt als een leuke uitdaging, ik ga eens kijken of ik wat kan maken
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Het staat me ergens een beetje tegen om zo meteen nog mijn onderdelen te gaan tellen in het bouwwerk. :X
 
 
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Human schreef: di aug 09, 2022 2:54 pm Het staat me ergens een beetje tegen om zo meteen nog mijn onderdelen te gaan tellen in het bouwwerk. :X
 
 

 
Jij kunt dat heel aardig inschatten
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Plaatje vergeten in de openingspost.

Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I might actually enter this one :D Although I do have a lot of projects I want to do... but I'll find room. Do we have to include a train and bus?

EDIT: Realised there is no train in the set :lol:. But still the bus and car?
 
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Regel 1: nooit vragen naar de regels.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

(How do you remember that  rule every time) ARRRRRRR!!! Too late now! Delete the message if you like. I just don't want to be disqualified...
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Gewoon geen vragen stellen en iets leuks maken. Dan hoef je ook geen regeltjes te onthouden. Want als het er niet staat dan beperkt het je ook niet.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Okay I just forgot the rule  :D
 

I am building a castle moc at the moment so I can't be straight onto building the train station. But my next moc/scene happens to need a train station so there is still incentive to build the train station  :lol:
  
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Owh leuk! Ik ga eens nadenken hoe ik dit wil doen, lijkt me een leuke aanzet tot het ontwerp van het station voor mij eigen stad
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Even kijiken of er een bouwwerk uit de mouwen komt.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik ben begonnen....
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I will soon begin...
after castle and after another build...
and maybe a GBC...
I I'll definitely fit it in :D
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik ben druk bezig met mijn stationspeelsetmoc.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Toch nog als eerste met een inzending.  :lol:
 
Als aanstichter van deze wedstrijd moest ik wel iets bouwen.
Bij dezen mijn station.
Afbeelding

Het heeft ook nog een interieur.
Afbeelding

Voor meer foto's zie mijn Flickr pagina.
Als mensen denken dat er meer dan 1000 onderdelen inzitten, dan is mijn tegen argument dat er grote varianten gebruikt kunnen worden van de BaxBricks.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Pfff en de toon is gezet. Moet je die toonbank niet nog een beetje aandrukken? :miss:
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Leuke inzending
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ravelino schreef: za okt 15, 2022 5:37 pm Pfff en de toon is gezet. Moet je die toonbank niet nog een beetje aandrukken? :miss:
 

 
Het viel vlak voor de foto op de grond.  :miss:
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Very nice build Sander! But I don't see the 'counter' that fell down :S
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dat komt omdat ie ook gewoon er staat.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Laten we het maar op PNCA houden.  :P
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Bishons schreef: za okt 15, 2022 10:13 pm Very nice build Sander! But I don't see the 'counter' that fell down :S

 
Eerste foto en dan aan de linkerkant.  :)
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Bij mij zit ook het een en ander scheef sander :miss:

Afbeelding
En de achterkant:
Afbeelding

Ben hier en daar de tel kwijt geraakt maar na een aantal keer 10 erbij optellen kwam ik uit op 967 blokjes inclusief minifigs en toebehoren. Misschien hier en daar wat vergeten dus ik houdt het op 980.

Meer foto's (van het interieur en onder het perron):
Bricksafe
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Leuk! Ook dat je er wat NS elementen in gestopt hebt.

Wat heeft die dame rechts op het perron nou vast?
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dankje. Die is een sjaal aan het breien met twee harry potter toverstokjes.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Leuke details
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 243
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Mooi gemaak!
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Leuk!
Bewuste keuze om aan de achterkant geen spoor neer te leggen? Voegt in de kale versie slechts 2 onderdelen toe  :miss:
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dank jullie wel!

Afol71 ik heb geen spoor van na 1996 en ik had mezelf de extra restrictie gegeven geen extra lego te kopen dus die komt in een aparte set met de trein  :P
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Nice! I love the use of all those stickers! They seem to fit perfectly well! Although I must admit that the back looks a bit plain, but that lady knitting a scarf is well done.
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Leuk gedaan, Ravelino, toen ik je foto's bekeek snapte ik eerst niet dat grote gat dat ik zag aan de voorkant maar later begreep ik dat je daar de perron platen (leuk zijwaarts gebouwd) nog niet opgelegd waren. Grappig gevonden om op het dak te telefoneren 😃. De koffiehoek met de koeken enzo vind ik briljant. 😉👍 Erg leuk!
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Mijn inzending is eindelijk helemaal klaar, gefotografeerd en gefilmd.

Afbeelding

Het gaat om een treinstation met 2 perrons en 2 werkende handbediende liften. Er zit een treintje bij van 2 rijtuigen in plaats van een bus en een dixie, maar goed, in het treintje zit dan weer wel een wc. In het gebouw een kiosk, een loket en een wachtkamer met een fotohokje.

De speelbaarheid wordt gedemonstreerd door Bregje in deze video:



De passagiers wachten op het perron: 

Afbeelding Afbeelding  Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Er is een loopbrug tussen de twee perrons. De poppetjes kunnen via de deurtjes de lift in, maar je kunt ook de liftcabine eruit halen. De lift blijft bovenaan staan door magneetjes in de liftcabine en in de schacht.

Afbeelding Afbeelding 
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

De kiosk is bij het eerste perron: 
 
Afbeelding Afbeelding 

Afbeelding

Het interieur bestaat uit een kiosk, een loket, een wachtkamer met fotohokje, en boven een kantoor:

Afbeelding Afbeelding 
 Afbeelding Afbeelding 
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

De trein bestaat uit twee rijtuigen. Je kunt de machinisten en passagiers erin en eruit halen. Er zijn vier zitplaatsen en een toilet in de trein:

 Afbeelding Afbeelding 
Afbeelding Afbeelding 

Afbeelding  Afbeelding 
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Het personeel wenst de reizigers een goede reis!

Afbeelding Afbeelding
 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Het is met recht ‘n echte speelset geworden, Eti. Helemaal met ook nog een treintje erbij als bonus.  :duim:
 En die lift is ook goed gevonden. Je hebt je fantasie weer mooi de vrije loop gelaten. En dat allemaal binnen die 1000 stenen. Super!
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

    
  
Hier mijn inzending.
Klassiek City station, voorzien van een overdekt perron.
 
1IMG_3799.JPG
1IMG_3799.JPG (1.31 MiB) 2664 keer bekeken
IMG_3853.JPG
IMG_3853.JPG (991.27 KiB) 2664 keer bekeken
3IMG_3851PP.jpg
3IMG_3851PP.jpg (134.13 KiB) 2664 keer bekeken
Station is toegankelijk voor rolstoelen, ook de kaartautomaten zijn er in verschillende hoogtes.

Meer foto's te zien op Flickr.

Station heeft 2 openbare toiletten, helaas was er bij het ontwerp geen budget meer voor een invalidentoilet, dat blijft dus een beetje behelpen.
Treinkaartjes kunnen ook nog aan het loket gekocht worden.
Beneden in het stationsgebouw bevindt zich ook de koffie en  broodjeszaak, verkoop aan de balie.
Zoals gebruikelijk op stations, heeft ook dit station te maken met opdringerige duiven en meeuwen.

Boven in het stationsgebouw is de koffieruimte voor de machinisten en overig spoorpersoneel.
Maar o, wat is dat? Er is een nieuw interieur besteld, dat nu vertraging heeft bij de levering. De oude inventaris is iets te vroeg al naar de kringloop gebracht, en nu zitten ze dus tijdelijk met een kale ruimte. Pech voor het spoorpersoneel.

Bijna standaard bij City gebouwen is het ontbreken van een hele muur, zodat er makkelijker mee gespeeld kan worden. Omdat ik zelf halve gebouwtjes altijd “stom” heb gevonden, is bij dit station de muur optioneel, de bovenverdieping kan met of zonder muur gebruikt worden.
Ook kan de bovenverdieping naar eigen keus met de open kant naar voor of achter gebruikt worden. Of dus gewoon met een dichte muur.

Zoals helaas vaak gebruikelijk bij een City station, ontbreekt een trap naar boven. (ik snap nooit hoe die minifigs boven komen, maar ok, ik ben niet de doelgroep van deze set) 

Station kan voor de speelbaarheid in delen uit elkaar, de perrondaken links en rechts van het hoofdgebouw kunnen er af, het dak en de bovenste verdieping  zijn allemaal aparte bouwdelen.

Uiteraard is het station aan voor en achterkant voorzien van een grote stationsklok.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Dat is leuk bedacht met die glazen overkapping  :duim:.  Je hebt er veel leuke details in kunnen verwerken.
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

VlieBricker schreef: di nov 01, 2022 3:59 pm Grappig gevonden om op het dak te telefoneren 😃
 
Dankje, ja ik dacht ik gooi er een echt TLG element in: onbereikbare plek met utiliteiten voor minifiguren :lol:

Jij ook bedankt Bishons!

Mooi gedaan Eti en Trijntje! Als ik jullie inzendingen bekijk zie ik pas wat er allemaal nog mist in mijn station (stukje toegankelijkheid bijvoorbeeld). Was oorspronkelijk wel van plan een lift te bouwen maar had een beetje te veel blokjes in het koffiewinkeltje en de toegangspoortjes gestopt dus ik durfde niet meer.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Leuk!!
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Boindil_Lego schreef: za nov 19, 2022 7:43 am Dat is leuk bedacht met die glazen overkapping  :duim:.  Je hebt er veel leuke details in kunnen verwerken.
 
 


 
Thx.
Dat glazen dak zat al meer dan 10 jaar in mijn hoofd, sinds die rode passagierstrein 7938 uitkwam (daar is het de voor- en achterruit van)
(en zo lang had ik die onderdelen ook al liggen)
(en het viel me mee dat ik zo’n dak nog niet eerder voorbij heb zien komen, dit had iemand anders ook kunnen verzinnen in al die tijd)
Wat dat betreft ben ik heel blij met zo’n uitdaging als deze, want dat motiveert me extra om weer eens wat te bouwen. 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Leuk stationnetje, Trijntje, echt een met de klassieke sfeer. Mooi gevonden die glazen perronoverkapping. 😲👍
En al die vogels bij het verkoopkraampje is erg herkenbaar op de Nederlandse stations. 😂
Plaats reactie