Harry Potter 2022

Gebruikersavatar
Virani
Premium
Berichten: 70
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 4:10 pm

De achterkant van de doos geeft het stukje perron iets meer in beeld. Overigens zouden er van de 5000 onderdelen ogenschijnlijk zo’n 1500 in het perron + spoor zitten. 

Nog even bedenken waar deze set van 116 cm breed moet komen te staan. 
 
Bijlagen
62DDAEB0-D3C1-44F4-B8B8-E2C9AE368FB0.jpeg
62DDAEB0-D3C1-44F4-B8B8-E2C9AE368FB0.jpeg (1.11 MiB) 970 keer bekeken
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ach als je dan toch een trein moet kopen dan maar deze,. Beter dan die crocodocodil
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik heb niets met geld en iets met Lego, dus is dit een nobrainer.
Gebruikersavatar
Rijkvv
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:28 am

Raven schreef: di aug 09, 2022 12:22 pm Ach als je dan toch een trein moet kopen dan maar deze,. Beter dan die crocodocodil

 
Maar die crocodocodil kan wel rijden op de standaard rails. Kijkend naar de jumpers waar de rails in deze set op zitten kan deze dat niet. En dan heb ik het nog niet eens over de standaard R40 bochten.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Maar dit soort modellen zijn toch showpieces of ben ik zo abuis?
Gebruikersavatar
Legopapa
Premium
Berichten: 235
Lid geworden op: za nov 14, 2020 12:04 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Ik liet die trein aan mijn dochter zien. Ik geloof dat ik dat beter niet had kunnen doen ... :twitch:
 
Ach ja, over twee weken in Edinburgh maar de Harry Potter sfeer opsnuiven als alternatief.
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 435
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Als deze set op dezelfde schaal was geweest als de Emerald Night (set 10194) :love: , en zonder rails of perron, dan was hij veel betaalbaarder geweest, had hij kunnen rijden op standaard rails, en was hij desondanks best groot en gedetailleerd geweest. Kortom, dan was ik er wel voor gevallen. Hoewel je moet oppassen met dat soort uitdrukkingen en treinen. :lurk:
 

Maar dit is een puur displaymodel waarvan 30% van de parts niet in de trein zitten. Behalve prijsinflatie dus ook conceptinflatie. :twitch:
 

Opgeblazen concept, opgeblazen prijs, geen opgeblazen portemonnee, dus dat is een no-brainer. :notimpressed:
Ik zal wel nog in de gaten houden welke bijzondere en voor mij bruikbare parts erin zitten en die later proberen te kopen via B&P of BL. En dan zullen het soms dure parts zijn, ik ben al snel goedkoper uit dan 500. :slygrin:
 
 
Gebruikersavatar
Fancyfair
Premium
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:56 am

Weet iemand wat dit rode onderdeel, in blauw omcirkeld, is?
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Dat lijkt me een afgeronde bracket zoals die ook in de Friends doosjes gebruikt worden.

Edit:
Deze dus:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... #T=C&C=110
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Ik vind het een mooie trein, maar toch klopt er iets niet aan deze set voor mijn gevoel. Het gaat om de verhoudingen. De minifiguren zijn te klein voor de trein, maar op zich kan ik daar nog wel mee leven. Wat me stoort is het station. De onderkant van het station heeft denk ik de schaal van de trein, terwijl de bovenkant van het perron voor mijn gevoel eerder de schaal heeft van de minifiguren. De verhoudingen zijn erg scheef. Als minifig moet je zeker niet van het perron vallen, want de rails ligt zowat 2 verdiepingen lager. :lol:
De trein als display-stuk had beter tot zijn recht gekomen zonder het perron... is meteen leuker voor de prijs. Ik ga deze set niet kopen, want ik ben meer dan tevreden met de 80 euro-versie van deze trein.
 
Gebruikersavatar
Fancyfair
Premium
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:56 am

workfromtheheart schreef: wo aug 10, 2022 8:25 am Dat lijkt me een afgeronde bracket zoals die ook in de Friends doosjes gebruikt worden.

Edit:
Deze dus:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... #T=C&C=110

 
Ah inderdaad, dat moet het haast wel zijn. Kende het onderdeel niet.
Plaats reactie