Kwaliteitsissues LEGO

Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ja inderdaad, die gietpunten zijn soms ook wel vervelend, vooral als het element niet symmetrisch is, zodat je bijvoorbeeld altijd dat gietpunt aan de linker kant ziet en het blokje niet kan omdraaien. Maar dit ziet er ook niet erg geweldig uit.
Gebruikersavatar
FLEXiGON
Premium
Berichten: 22
Lid geworden op: di nov 24, 2020 2:03 pm

Ravelino schreef: ma jun 27, 2022 9:25 am 16563132225555505659762556203371.jpg
 Die mallen zijn ook niet meer wat het geweest is  :lookaround:

 
 Dit probleem had ik ook al met de zwarte versie in de Jazz Quarted  :(
 
 
 
 
Gebruikersavatar
FLEXiGON
Premium
Berichten: 22
Lid geworden op: di nov 24, 2020 2:03 pm

FLEXiGON schreef: vr jul 08, 2022 2:10 pm
Ravelino schreef: ma jun 27, 2022 9:25 am 16563132225555505659762556203371.jpg
 Die mallen zijn ook niet meer wat het geweest is  :lookaround:

 
 Dit probleem had ik ook al met de zwarte versie in de Jazz Quarted  :(
 
 

 
 Whoopssss.... Quartet dus

 
 
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Kleurverschil in dark red. Als ik de donkere stenen tegen het licht doe houden kan ik er doorheen kijken. De andere niet.

Afbeelding
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ja de "dark" kleuren hebben er vaker last van. Maar goed dat gezegd hebbende ook bright yellow en zelfs trans stenen dus ja..... Wel zo natuurlijk.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:


 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ach ja, er breken hier steeds meer bruine blokjes, en dan ben ik nog voorzichtig...
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik heb vorige week inderdaad ook weer een handjevol plates weg kunnen gooien. Ruimt weer lekker op
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Altijd aan Twan geven jongens!!!!
Gebruikersavatar
Virani
Premium
Berichten: 70
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 4:10 pm

Heeft iemand iets gelezen over ontbrekende onderdelen in het kasteel? Volgens mij mis ik de torso van de ridder met het gouden vizier.  :lookaround:
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

 Het kasteel is bij mij compleet! :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Virani
Premium
Berichten: 70
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 4:10 pm

Na het bouwen van dit zakje houd ik een 2x2 round brick over.. Heb maar een verzoek ingediend via de site. Mijn batchnummer van zakje 24 is 724S2, kun je misschien nog zien of jij dezelfde hebt?
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik heb net het gwp setje 40578 gebouwd. Uiteraard kon ik het niet laten ff met de fiets rond te rijden. Maar daardoor beschadigde de straat. :twitch: (er zit geen hard uitstekend stukje aan de fiets ofzo)
 
 
 
Bijlagen
IMG_20221008_114232_copy_1024x768.jpg
IMG_20221008_114232_copy_1024x768.jpg (398.22 KiB) 3643 keer bekeken
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Als die straat van hetzelfde materiaal is als de ruiten van tegenwoordig, dan snap ik dat wel ja...
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

workfromtheheart schreef: za okt 08, 2022 8:11 pm Als die straat van hetzelfde materiaal is als de ruiten van tegenwoordig, dan snap ik dat wel ja...

 
Ik wilde geen zeurtje zijn maar nu het toch wordt opgemerkt: de Pick-up truck en de VW T2 Camper hadden bij mij beiden een voorruit met krasjes.
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat is een “known issue” en volgens mij een reden de klantenservice te bellen. Ik weet niet zeker of je er wat mee opschiet.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1561
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik kan me voorstellen dat sommige materialen meer krassen dan andere. Maar voor mij is het ook wel zo simpel dat wegenplaten bedoeld zijn om over te rijden en dus niet na een eerste keer gelijk gekrast zouden moeten zijn. Zou voor mij ook een reden zijn om klantenservice te benaderen.

(Maar waarom zijn e nieuwe wegdelen dan ook in glans gemaakt? De oude wegplaten waren mat/sinaasappelstructuur, daar kon je eindeloos op klooien zonder krassen)
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik vermoed dat je excuses en nieuwe onderdelen krijgt.
Als ik tijd en zin heb ga ik eens bellen of mailen.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Is it the bike stand that is scraping on the slight curve? I find that happens with mine.
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 224
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Ik had krassen op de gele kap van mijn Galaxy Explorer. Gemeld bij Lego en meteen een nieuwe opgestuurd gekregen.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ja dat klopt @Bishons
Ik heb het met een geel fietsje uit een andere set geprobeerd en die krast een stuk minder.
Gebruikersavatar
Koolin
Premium
Berichten: 69
Lid geworden op: di apr 13, 2021 2:26 pm

Met dit soort dingen is het altijd goed om (minstens) een berichtje te sturen via de website. Zo heb ik voor de AT-TE ook gemeld dat de helmen van de "gewone" Clone Troopers de print niet goed uitlijnt (oranje driehoek moet met de punt op de horizontale lijn boven de visor zitten). Moet de nieuwe onderdelen nog ontvangen, maar ze zijn onderweg.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Waarschijnlijk krijg je nieuwe onderdelen opgestuurd als je hier melding van maakt. Jammer genoeg is de kans groot dat ook die beschadigd raken door de aard van het materiaal.

Een paar maanden geleden had ik een tweetal canopy onderdelen besteld in trans-clear.
Afbeelding
Helaas zaten die beiden vol met diepe krassen en bubbeltjes. Daarna heeft de klantenservice nog tweemaal 2 stuks opgestuurd en ook die kwamen beschadigd aan. Ik heb het maar opgegeven en de 2 minst beschadigde gehouden. Ik vind de kwaliteit van dit materiaal wel erg teleurstellend van Lego en snap niet hoe ze dit op de markt hebben kunnen brengen.
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ja erg jammer inderdaad, maar ik vind het ook wel slecht dat ze het dan niet per stuk in een klein zakje doen dan voorkom je het ten minste een beetje.

Tweede hands vind je nu nog wel (oude) transparante onderdelen die er heel goed uitzien, maar dat zal nu wel verleden tijd zijn met dit materiaal.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Transparante windschermen en dergelijke zijn tegenwoordig ondermaats van kwaliteit.

Naast de eerder genoemde krassen uit een ongeopende set of B&P bestelling, zijn metname de Trans. Clear onderdelen mij te melkachtig.

Voordeel voor TLG (en allicht voor de consument) is nu wel dat ze met het nieuwe materiaal voor doorzichtige onderdelen dezelfde mal kunnen gebruiken als ondoorzichtige.

Heb ook vaak van die melkveeg krassen. Twijfel er dan over om te vermelden, nog nooit gedaan. Heb het al wel aangekaart in een AFOL-enquête van TLG, ook dat ze er een verpakking om heen kunnen doen. Wil eens proberen om die krassen zelf weg te schuren en te polijsten.
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik heb nu reactie van Lego, ze vragen me foto's van de fiets en het wegdek te sturen. Gelijk ff gedaan.
Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 116
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

OrangeSpaceman schreef: di okt 11, 2022 2:14 pm Twijfel er dan over om te vermelden, nog nooit gedaan.
 
Via de website is een melding makkelijk geplaatst. Ze pakken het altijd goed op, maar er veranderd pas echt iets aan productie als het vaker gemeld word. Dus altijd alles melden, "Alleen het beste is goed genoeg," dat moeten ze wel blijven nastreven.

Afbeelding

Ik heb zo al enkele slechte prints gehad op de forestmen schildjes, die horen gewoon helemaal groen te zijn. En bij de linker is de print niet goed in het midden uitgelijnd.  Voor beide goeie vervangende onderdelen gehad. Ze vroegen hierbij ook om fotos, wat prima is zodat duidelijker is wat er mis is aan de prints.

En bij The Office set kwamen de stickervellen bijna als propjes uit de doos zetten, zaten niet ingesealed bij het instructieboekje. Ook daarvoor nieuwe ontvangen. Dus qua service zit het iig wel goed! :duim:
 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik had bij mijn laatste kasteel dat er een blauw vlaggetje ontbrak en dat er een 1x2 slope (nok) inzat in zandblauw.
Heel bijzonder.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Wouldn't have even noticed that Ecclesiastes. Shields have to have some wear from battle right :P ?
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

ID5 schreef: di okt 11, 2022 12:47 pm Ja erg jammer inderdaad, maar ik vind het ook wel slecht dat ze het dan niet per stuk in een klein zakje doen dan voorkom je het ten minste een beetje.

Tweede hands vind je nu nog wel (oude) transparante onderdelen die er heel goed uitzien, maar dat zal nu wel verleden tijd zijn met dit materiaal.

 
Have they changed the material?
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ja het is nu zo dat je trans delen al gekrast aankomen en veel makkelijker krassen. Ook klinkt het heel anders alsof het van veel minder duurzaam plastic is gemaakt. Zou me niks verbazen als ik in de toekomst per ongeluk een paneel dubbel ga vouwen ondanks de toevoeging van steunen in de nieuwere versie.

De totale verlies van het MMV huisje (er zijn nog een ruitje en een donkerrood boogje gesneuveld tijdens het bouwen maar die heb ik lekker laten zitten teneinde niet nog meer af te breken):

 
Afbeelding

Eigenlijk wil ik de ander nu niet meer doen, maar er zit al een kapotte headlight brick in, dus die moet er sowieso uit. Maar daarna gaan ze gewoon in bad wanneer ze weer te vies worden want zo houdt ik geen set over.

Staat ook een beetje vreemd naast elkaar de oude en nieuwe kleuren, dus ik heb ze hier en daar maar op de meest onopvallende plek gezet.
 
Gebruikersavatar
Koolin
Premium
Berichten: 69
Lid geworden op: di apr 13, 2021 2:26 pm

Vooral de print alignments zijn jammer, de Clone Trooper helmen die ik als vervanging zou krijgen hebben hetzelfde alignment problemen als de originele. Dus maar weer eens een berichtje sturen (reply op de vorige mail) en melden, want ik weet dat de juiste er zijn.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Koolin schreef: za okt 22, 2022 5:01 pm want ik weet dat de juiste er zijn.

 
Zou je een foto kunnen delen van de juiste? Ik had juist gehoord dat tijdens SBFW het antwoord was op de vraag over de misaligned prints dat de mould van de nieuwe helmen verhinderde dat de print uit zou vallen zoals was bedoeld. Dus dat dit gewoon is zoals ze ‘horen te zijn’ volgens TLG.

Iets anders, ik heb voor het eerst CMF Kingsley Shacklebolt’s bezem gebruikt en krijg dit nadat ik wat verschillende poses probeer:
image.jpg
image.jpg (1.78 MiB) 2901 keer bekeken
Is dit nu de standaard kwaliteit van de bezems of kan deze bij het bakje vervanging aanvragen?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik heb dat ook met een aantal bezems.
Destijds gewoon geaccepteerd.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Was er al bang voor, hij voelt ook anders/glibberiger aan dan de oude bezems dus het zal wel aan het nieuwe plastic liggen.

De prijs die we betalen voor een beter milieu zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Des tijds heb ik nieuwe gevraagd en gekregen, maar dat lost het probleem niet op.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Dan moet je de oude gebruiken voor de foto's en de nieuwe in een zakje in de kast voor het mooi bewaren ;)
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ja daar ben ik dus ook een beetje bang voor LegoRK. Zag/voelde dat de nieuwe klassieke hooivork die bij het CMF boertje zat van hetzelfde glibberige materiaal was :notimpressed: 
 
@ KlaasK Is een optie maar daar heb ik ze niet voor gekocht, hoewel het er wel op begint te lijken. Heb dit jaar al de knip gezet op aankopen omdat een hoop onderdelen ongebruikt stof loopt te vangen in de lades.

Zit er zelfs over te denken om toch maar wat te gaan verkopen terwijl dat eigenlijk iets is wat ik liever niet doe ivm dat ik het in de toekomst nog wel eens kan gebruiken en het alleen maar duurder wordt om oude onderdelen te kopen.
Mijn bricklink store zitten nu alleen nieuwe minifigs in die ik erbij heb gekocht om de prijs te drukken voor de figs die ik wel wilde hebben.
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Mij valt het eerder op dat vooral de flesh handjes zeer stijf zijn en lastig een accessoire 'accepteren'.

Alle onderdelen zien er bij mij de laatste tijd uit zoals de bezem namelijk 🤷‍♂️
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn natuurlijk, want daar was ik wel mee aan het figbarfen toen het gebeurde. Al is het me nooit zo opgevallen bij lightsabers. De nieuwe dan want die oude chrome versie kon gele handjes al niet aan.
 
 
Plaats reactie