Creator 2022

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Is dat nou light nougat?
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Lijk er wel op, zelfde als het hotel.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Gebruikersavatar
Mooste
Premium
Berichten: 40
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:42 am

Okay, die is wel heel vet. Megatron, Starscream en Soundwave ook graag. En Jazz
 
Gebruikersavatar
Mooste
Premium
Berichten: 40
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:42 am

Hmm, trouwens, geen trailer?
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Een trailer is toch niet onderdeel van Optimus Prime? (zou wel een leuke toevoeging zijn als je m als vrachtwagen neerzet)
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Is zeker wel onderdeel van Optimus. Daar zit roller in en ook een medisch centrum. En in latere versies een jetpach en........ ah te veel om op te noemen. Wat ik wel altijd gek vond is dat de trailer in het niets verdween en ook weer uit het niets terugkwam. Ook midden in een gebouw met blinde muur.....

Maar mochten ze meer modellen uit brengen yes please. Ik heb nog een aantal combiners in de planning. Mijn inmiddels meerjaren project is Devastator. EN Metroplex, Superion, Jetfire en te veel om op te noemen staan op de planning. Plan was jaarlijks eentje te maken maar goed.... plannen zijn er om van af te wijken. Overigens wel alleen G1/G2 modellen. De rest hoeft van mij niet.
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Ik vraag me af of deze set wellicht het gevolg is van het feit dat de Voltron-set eventueel zo goed verkocht werd in 2018. 

Ik weet de verkoopcijfers van Voltron niet en ik zou ook niet weten waar deze zo 1-2-3 te vinden zijn, maar mocht het zo zijn dat de 21311 massief werd ingeslagen, dan kan ik me indenken dat LEGO op de hype wilde inspelen door een soortgelijke set te ontwikkelen. Natuurlijk duurde het een tijdje voordat de licentiedeal met Hasbro rond zou zijn en ook het ontwerpen en de ontwikkeling van de Optimus-set zou een tijdje in beslag nemen (volgens mij duurt het ontwikkelen van een set, van conceptie totdat het uiteindelijk in de winkel staat, zo'n 2 jaar. Maar ik kan me vergissen, aangezien ik me vaag iets kan herinneren dat dit eventueel het geval is), dus het zou zo maar eens kunnen dat Optimus 4 jaar op zich liet wachten. 

Natuurlijk is dit puur mijn theorie, maar ik zou best wel eens willen weten of ik gelijk heb. :fluiten:
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Mooie kleurstelling en veel nieuwe achtbaan parts (wel WEER een andere kleur maar goed). En ook het contra gewicht goed gevonden om de handmatige bediening wat lichter te maken voor kinderen.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Ziet er weer tof uit die achtbaan! Wel een beetje jammer dat het wat betreft kleur niet matcht met de vorige achtbaan set. Ik kan me voorstellen dat als je die achtbaan al hebt je dan met deze set erbij 1 grote achtbaan wilt maken.
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 224
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Wie heeft er de plek om dit neer te zetten? Ik zou hem meteen weer moeten afbreken. Doet overigens niet af aan de gaafheid ervan.
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

De eerste officiële foto's van de 10305 Lion Knights Castle zijn gepubliceerd!  :feest:
 AfbeeldingWát een set! Moet wel 400 euro gaan kosten en dat is een flinke bom duiten, maar daar ga ik toch maar serieus over nadenken zeg...
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Ook Classic Space wordt vertegenwoordigd tijdens het 90-jarige verjaardagsfeestje van LEGO.
Vandaag zijn er namelijk officiële foto's onthuld van de 10497 Galaxy Explorer:

Afbeelding

Vanaf 1 augustus te koop via S@H voor een prijskaartje van €100,-
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Niet nadenken!

Deze ga ik allebei kopen!
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ohh, wat is die 10497 gaaf!! Zelfs het setnummer! :duim:
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 116
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

WvdP schreef: za jun 18, 2022 10:48 pm De eerste officiële foto's van de 10305 Lion Knights Castle zijn gepubliceerd!  :feest:
 Wát een set! Moet wel 400 euro gaan kosten en dat is een flinke bom duiten, maar daar ga ik toch maar serieus over nadenken zeg...







 
Fantastisch! :love: :feest:   :omg:  :klappen:
 
Nu nog afwachten of het gespeculeer over wel of geen stickers op de schilden snel word bevestigd als prints :lookaround:
 
 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

:love:  :love:  :love:  :love:
 
sanderkoenen schreef: za jun 18, 2022 11:15 pm Niet nadenken!

Deze ga ik allebei kopen!

 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

sanderkoenen schreef: za jun 18, 2022 11:15 pm Niet nadenken!

Deze ga ik allebei kopen!

 
idem
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

 
Nu nog afwachten of het gespeculeer over wel of geen stickers op de schilden snel word bevestigd als prints :lookaround:
 
Als ik de high resolutie foto's bekijk dan kan ik eigenlijk niet anders concluderen dan dat het prints zijn. 

edit. het lijkt wel een mix te zijn. Kom net nog een andere foto tegen en die geeft een wisselend beeld. :notimpressed: We zien wel vaker dat de box art niet volledig is voorzien van prints omdat deze dan nog niet voor handen zijn. Het lijkt mij toch eigenlijk wel vreemd dat schilden die we toch ook bv. bij de secret hideout krijgen wel geprint zijn en dat het bij deze, geweldige, set niet zo zou zijn.
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Nieuwe auto!
Ijsjes als buitenspiegel   :))
Ik denk zelfde schaal als de mustang... ik vind hem mooi!
https://www.lego.com/nl-nl/product/chev ... -z28-10304

Afbeelding
Afbeelding
 
 
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Jammer van de spatborden. Saaie kleur.
Ik keek hier wel naar uit, maar twijfel of ik hem nog wel wil.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Gaaf ding!! :D
 
Wat is er mis met de spatborden?
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Een groot nieuw onderdeel, waarvan je je kunt afvragen, of het wel nodig was. Bij de Ford Mustang hadden ze dit onderdeel ook niet nodig.
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Een (gedeelte van) review van 10305: Lion Knights’ Castle
https://www.brothers-brick.com/2022/07/ ... le-review/

Geen stickers... dus alle (10 verschillende!) schildjes etc zijn gedrukt.
Ziet er mooi uit!
Nu nog hopen dat ze ooit bij B&P te koop komen :D

Afbeelding
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dat is zeker goed nieuws, inderdaad te hopen dat ze los beschikbaar komen. Ik was namelijk niet van plan dit kasteel 20 keer te kopen
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Niet? ;)
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

flauw zeg, wat voor fan ben je dan als je dat er niet voor over hebt. Sander doet dat wel zeg maar
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Deel 2 staat er ook op.. met de minifigs etc.

https://www.brothers-brick.com/2022/07/ ... es-review/
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Wat ik eerder al dacht, is nu officieel: dit wordt echt een dag-1-bestelling voor mij. :drool:  :omg:  :love: 
 
 
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Inmiddels is de 10306 Atari 2600 onthuld:

Afbeelding 
LEGO Atari 2600 – PRODUCT PRESS RELEASE

BUILD UP THE FUN WITH THE NEW ICONIC LEGO ATARI 2600 SET

19th July 2022: Today, the LEGO Group reveals the new LEGO® Atari® 2600 set, a nostalgic recreation of one of the most famous video game consoles of all time.  The iconic Atari VCS/2600 was an instant hit when introduced in 1977 and the new LEGO set is based on the four-switch revision which debuted in 1980.  The release of the new LEGO set also comes in celebration of Atari’s 50th anniversary.

From the unboxing experience through to adding the final brick, building this intricate set is an evocative journey within itself.  Activate challenge mode as you build your own console in brick form and take a nostalgic journey uncovering features such as the controller with a joystick that moves to feel just like the original.  Brick builders and gamers alike will enjoy sliding open the front and unveiling a pop-up scene from an 80’s gaming room, reviving memories of hours spent trying to get a new high score.

The set also includes three video game cartridges of iconic Atari games in brick format: Asteroids™, Adventure and Centipede™.  The cartridges can be stored in a case and built into mini versions of the games.  In addition, the console includes a switch to select whether you have a colour or black and white television.

When it came to choosing a LEGO Designer for the set, there was only one person for the job.  Lifelong Atari fan Chris McVeigh, who said about the design; “The Atari 2600 was one of the most memorable gifts I got as a kid. I recall spending hours and hours in front of the TV, absolutely amazed that I could play arcade games in my own home. There were so many legendary titles, too, including Asteroids, Adventure, and Centipede. This is why it has been such an incredible experience to bring two icons together, Atari and LEGO, in this awesome set. We hope that building this classic console takes you back to those halcyon days when a handful of pixels meant a world of adventure.”

The LEGO Atari 2600 set is available from the 1st August 2022 via LEGO Stores and www.LEGO.com/Atari at the recommended retail price of $/€239.99.
  • Age – 18+
  • Main console model measures:
    • over 3 in. (8 cm) high
    • 13 in. (33 cm) wide
    • 8.5 in. (22 cm) deep
  • Pieces: 2532
  • Console
  • Iconic game cartridges
  • 3D recreation of the 2D games
  • Joystick
  • Surprise open mechanism
  • Price: $/€239.99
Bron
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Koop ik liever een tweede kasteel.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Of een echte Atari met spellen. Houd je nog geld over
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Bricknook schreef: do jul 14, 2022 7:48 pm Wat ik eerder al dacht, is nu officieel: dit wordt echt een dag-1-bestelling voor mij. :drool:  :omg:  :love: 
 
 
 


 
Yep, voor mij ook 🤤! Eerst 'n keer bouwen volgens het officiële bouwvoorschrift maar daarna eens kijken of deze te combineren valt met de LEGO 31120 Medieval Castle set om er een combi-moc van te maken. 🤔👍
 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik hoorde net in de review van Jangbricks van de 10497 dat die set een officieel B- en C-model heeft. De instructies staan op de site van Lego:

https://www.lego.com/en-gb/service/buil ... ions/10497
Gebruikersavatar
Rijkvv
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:28 am

Ja, dát betekent dat ik er minstens 5 nodig heb: drie voor die modellen en twee voor de onderdelen.  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
Rusty
Berichten: 105
Lid geworden op: zo aug 14, 2022 6:31 pm
Locatie: My body is on Earth, my mind is up in Space

Als classic space freak werd ik heel erg blij van de eerste plaatjes van de 10497, en toen de eerste reviews verschenen, werd het wachten totdat deze set besteld kon worden, nog lastiger. Een prachtig ontwerp, geen stickers en dan ook nog 2 officiële alternatieve modellen, moderne versies van de 918 en 924. Zelfs de prijs valt me mee.

Als ik dan toch iets op de set zou moeten aanmerken, dan is het dat er geen printed bricks 1 x 6 met "LL918" en "LL924" bij zitten. Dat zou het echt perfect hebben gemaakt. Maar goed, dat mag de pret niet drukken, ik ga deze ongetwijfeld met veel plezier opbouwen.
Gebruikersavatar
CrimsonGuard
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 24, 2020 10:50 am

Wordt de Lion Knights Castle set ook in andere winkels verkocht of alleen door Lego zelf? Ik vind hem fantastisch, maar ook verschrikkelijk duur. Hopelijk zakt hij na verloop wat in prijs..
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Hou deze in de gaten: https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/10 ... astle.html
Geen garanties, maar je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Plaats reactie