LEGO World Utrecht 2022

Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 887
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ben er ook bij, heb 6 nieuwe machines sinds de laatste LW maar misschien komt er nog een klapstuk bij.
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 228
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Heb je de mooie Amsterdamse tram nog, en zo ja, neem je die ook mee?
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ook ik ben erbij op Legoworld. Met Soropolis, met een monorailtreintje in de space layout en met mijn fantasietreintje dat in andermans layout zijn opwachting zal maken.
De bevestiging liet even op zich wachten door een probleempje mijnerzijds.
 Als je je e-mail adres fout invult, komt de bevestiging niet aan...
 

 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Helaas, afgewezen. :( Ik had graag een gedeelte van mijn Stadsmuur laten zien.
Alle anderen veel plezier daar.
 
 
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 362
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Is er een reden aangegeven? Dat lijkt mij wel netjes. Dan weet je ook of je daar in de toekomst iets mee kunt.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Nee, alleen dat er 96 aanmeldingen zijn en 80 plaatsen.
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 362
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Dat vind ik echt te gek voor woorden. Ze kunnen minstens aangeven wat de reden is.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2105
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat wordt in principe wel van te voren gezegd, dat er geen correspondentie daarover plaats vindt.
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 362
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Geen correspondentie, maar een reden van afwijzing is voldoende, dat er daarna geen discussie ontstaat ook prima.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik denk dat je er niet teveel achter moet zoeken. Het lijkt me een super lastige keuze voor de organisatie.
Eentje die ook nooit goed is natuurlijk want je stelt altijd mensen teleur.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

vertmaori schreef: wo jun 22, 2022 4:09 pm Geen correspondentie, maar een reden van afwijzing is voldoende, dat er daarna geen discussie ontstaat ook prima.

 
Niet goed genoeg of past niet denk ik. Was waarschijnlijk wel leuk geweest om te horen.

Aan de andere kant maakt dat voor mij toch niet uit. Ik bouw namelijk voor mezelf en niet voor anderen. Dus het is wat het is. Het was zeker leuk geweest om het project te mogen laten zien want ik ben er toch wel trots op. Maar dat verdwijnt niet.

Misschien dat het wel in Meijel past/kan. Maar dat moet ik nog regelen met het werk.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 887
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

alois schreef: wo jun 22, 2022 10:22 am Heb je de mooie Amsterdamse tram nog, en zo ja, neem je die ook mee?

 
Heb ik nog, en ook een Vossloh en binnenkort een Union Pacific Big Boy. Heb er alleen geen layout bij vanwege de GBC’s. Als iemand anders ze in zijn layout wil hebben kan ik ze meenemen, ze zijn nog nooit bij een event geweest.
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 293
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Ze kunnen vast wel een rondje komen rijden, net zoals Eti's trein
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 228
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Berthil schreef: do jun 23, 2022 9:36 am
alois schreef: wo jun 22, 2022 10:22 am Heb je de mooie Amsterdamse tram nog, en zo ja, neem je die ook mee?


 
Heb ik nog, en ook een Vossloh en binnenkort een Union Pacific Big Boy. Heb er alleen geen layout bij vanwege de GBC’s. Als iemand anders ze in zijn layout wil hebben kan ik ze meenemen, ze zijn nog nooit bij een event geweest.

 
Mijn lay-out heeft een 9v tramspoor en ik zou me vereerd voelen.
 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 887
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

alois schreef: vr jun 24, 2022 9:10 pmMijn lay-out heeft een 9v tramspoor en ik zou me vereerd voelen.
 Ik neem hem mee met nieuwe batterijen en een PU afstandsbediening en Pybricks op de PU hub zodat die zonder telefoon kan lopen.
 
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 191
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Ik ben dit jaar voor het eerst bij LW :)
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4163
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Erg gezellig!!
Kahlann
Berichten: 6
Lid geworden op: di feb 16, 2021 12:24 am

Ik mag ook komen :) Had mijn "gallactic mining company " layout al ingepakt voor de 2020 versie en staat nog steeds ingepakt. Kan het thuis niet plaatsen dus leuk dat ik het nu eens in zijn geheel kan opbouwen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4163
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik ben vandaag begonnen aan versie 1.3 van de layout. Het is immers poging 3 om deze op LW te exposeren.
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 565
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Ik ben inmiddels bezig om mijn deel van de NCS Space lay-out aan te passen zodat die klaar is voor LowlugXL als proefdraaien voor Legoworld.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

:twitch:
 Krijg ik net een mail dat LW niet doorgaat.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1642
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

bijzondere reden ook, klinkt als een slechte 1-april grap
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik denk dat het lastig is te begrijpen wat er echt achter zit. Er staat nu alleen "vinden wij het risico op een evenement dat geen eer doet aan het LEGO merk te groot"
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 228
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Dit heeft niks meer met covid te maken. Dit is het bedrijf lego dat er geen zin meer in heeft in deze vorm. De afols interesseren ze niet, met alle tijd en moeite die we er al in hebben gestoken.
 
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik had het prima gevonden als ze ná dit jaar hadden gezegd: Dit doen we niet meer. Maar eerst iedereen een paar jaar laten bouwen, vakantie laten opnemen, en dan een paar maanden voor begin afblazen zonder opgaaf van reden, dat vind ik dus geen stijl.
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 362
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Dat is gewoon een kulverhaal wat ze ophangen. Als je met zo’n smoes op een school aankomt, lacht de docent je vierkant uit.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 887
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Erg jammer voor de mensen die volop aan bouwen zijn! Zelf heb ik altijd wel wat GBC machines al had ik wel 6 nieuwe voor LW. Vaag verhaal waarom. Ik maak er uit op dat TLG er van af wil en inderdaad zonder enige compassie voor de mensen die volop aan het ontwerpen en bouwen zijn afgezonderd van wat mooie zinnen. TLG boven alles zou toch moeten weten dat je mooie bouwwerken niet zomaar uit je broekzak trekt. Ik zal dan ook maar de al  opgenomen vakantiedagen proberen te annuleren.
 
 
 
Laatst gewijzigd door Berthil op wo aug 03, 2022 11:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 228
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Het mooiste is dat als we nog vragen hebben over dit alles, dat we dan contact op kunnen nemen met de klantenservice....
Gebruikersavatar
Legopapa
Premium
Berichten: 238
Lid geworden op: za nov 14, 2020 12:04 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Ik had er al wel een onderbuikgevoel over of het door zou gaan. Maar ben absoluut zeer teleurgesteld. Zeker in de vage redenen die ze aanvoeren.

Nou ja, 3de grote bouwwerk feitelijk voor niets gebouwd. Nu neem ik het maar mee naar Lowlug XL
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4163
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik ben diep teleurgesteld in de manier waarop LEGO met hun grootste ambassadeurs omgaat, wij AFOLS. Tijd, energie, vrije dagen en in veel gevallen ook geld offeren we op. En wat krijgen we ervoor terug een vaak *** mailtje met een bla bla reden. De afdeling communicatie is echt heel slecht. Er zouden eens wat goede mensen moeten worden aangenomen daar….
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 362
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Raven schreef: do aug 04, 2022 12:41 am Ik ben diep teleurgesteld in de manier waarop LEGO met hun grootste ambassadeurs omgaat, wij AFOLS. Tijd, energie, vrije dagen en in veel gevallen ook geld offeren we op. En wat krijgen we ervoor terug een vaak *** mailtje met een bla bla reden. De afdeling communicatie is echt heel slecht. Er zouden eens wat goede mensen moeten worden aangenomen daar….

 
Amen!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik dacht ik reageer ook nog maar even hierop.
Ik ben niet teleurgesteld maar eigenlijk gewoon boos.

Het officiële bericht is veel te vaag geformuleerd waarom iedereen nu aan het speculeren is.
In het bericht zijn verschillende oorzaken heel voorzichtig benoemd.

Allereerst dat LW niet Lego waardig is, klinkt als grote onzin.
In 2019 hebben ze doodleuk aangekondigd dat het format werd uitgebreid naar Zweden, vanwege het grote succes in Nederland en Kopenhagen.
Tenzij ze nu een evaluatie hebben gedaan van dit jaar LW Kopenhagen en dit dan hun conclusie is.
Maar dat zou dan ook niet kloppen, want het is het eerst grote evenement na COVID en het evenement viel gelijk met de grootste clubdag van Byggepladen. Dat is niet echt te vergelijken met de situatie van 2019.
En als Lego afziet van Lego World, dan hadden ze dat ook mogen zeggen voordat we allemaal voorbereidingen gingen treffen.

Andere oorzaak zou dan toch COVID zijn, wat op zich best te begrijpen is.
Maar dat staat niet vermeld als echte reden voor het annuleren van het evenement.

Als de kosten het probleem zijn, wat best zou kunnen na twee jaar geen evenement te hebben gehad.
Te hoge kosten en opzegtermijn van de hallen waar ze niet in de knoei mee willen komen.
Ook dat staat niet in de mail. 

De mail is veel te vaag en daarom eigenlijk gewoon brutaal ten opzichte van de stuurgroep die ieder jaar veel tijd insteekt om de fanzone en alles daaromheen in te richten en ten opzichte van exposanten die al lang van te voren beginnen met bouwen. 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4163
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Kosten kunnen het ook niet zijn. Het is een promotie evenement en reclame kost nou eenmaal geld. Verdiend zich op de "lange" termijn wel terug. Daarnaast boeken ze kwartaal na kwartaal record omzetten en zoals Vertmaori zegt "klotst het geld tegen de plinten" daar. Covid is een slecht excuus om je achter te verschuilen gezien de vele evenementen en festivals met relatief weinig (ernstige) besmettingen. Die troefkaart is niet meer te spelen dus.

Geeft mij enkel nog het gevoel dat ze willen besparen op ons AFOL's. Want ja een evenement wat 7 dagen lang voor 90% is uitverkocht mag je toch een succes noemen. Het doet mijn LEGO hart pijn om er aan te denken.

Op FB beginnen ook de berichten binnen te druppelen en daar zijn de reacties ook in dezelfde trend. Onbegrip en verbazing.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2105
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Covid is een slecht excuus om je achter te verschuilen gezien de vele evenementen en festivals met relatief weinig (ernstige) besmettingen. Die troefkaart is niet meer te spelen dus.
Als er restrictes voor evenementen komen in het najaar is je persoonlijke mening daarover natuurlijk niet heel relevant.
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Ik snap de teleurgestelde reacties, maar ik baal meer voor de stuurgroep en hun tijd dan die van ons/mijzelf.

Je bouwt toch ook voor je plezier en om te ontspannen en niet alleen voor LW? Komt nu soms een beetje over of je alleen iets met Lego doet omdat er LW is. Dat geloof ik niet zo. Daarnaast zijn er nog voldoende andere events waarbij je wel terecht kunt.

Laten we er geen zeikdraadje van maken. Een Barry zit ook op het forum en enige sympathie richting hun ipv alleen richting onszelf is wel op zijn plek.

Reactie vanuit Lego verdient niet de hoofdprijs. We moeten het er alleen wel mee doen 🤷‍♂️

Op naar de 20e editie in 2023 🙌
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik ga je niet quoten maar helemaal eens.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2105
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Helemaal eens met Bartezz. :duim:
 
Ik wil van mijn kant wel even duidelijk stellen dat ik goed begrijp dat de stuurgroep zich goed in z'n hemd gezet voelt.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4163
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Nou inderdaad, bouwen doen we (zeker ik) voor de lol, ontspanning, weg uit de stress van werk en privé. En niets dan lof voor de stuurgroep!! Vooral de frustratie is er voor de "vage" mail van LEGO niet de stuurgroep. Barry et al, BEDANKT!!!
Gebruikersavatar
Konajra
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jul 31, 2022 10:20 pm
Contacteer:

Erg jammer dat LEGOWorld niet door gaat, ook al had ik me maar aangemeld voor 4 dagen ik had er wel zin.
Nu maar eens kijken waar ik het paard van Marken kan laten zien, dit jaar. en anders gaat ie op de plank voor de eerst volgende editie van LEGOWorld.
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1642
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Hier een beetje twee gevoelens. Enerzijds heb ik wel begrip voor de onzekere situatie, maar dat had dan wel wat beter en misschien iets eerder gecommuniceerd moeten worden. Ik wil in ieder geval gewoon de stuurgroep bedanken voor de inzet.

En natuurlijk ook gewoon teleurgesteld. Om terug te komen op 'bouw je voor LW', : ja en nee, het is niet dat ik niks zou bouwen als er geen lego world is, maar het is het enige langdurige evenement waarbij het de moeite is om een groot stuk landschap dat vaak net in de auto past neer te zetten, bij een kleiner evenement heb ik hier gewoon geen zin in. Komt vaak nog bij kijken dat ik het eindresultaat in verband met de grootte vaak ook zelf pas op Lego World zie.

Ik ben wel benieuwd wat dat nieuwe concept gaat worden en of de AFOLs daar deel van uit gaan maken.
Plaats reactie