LEGO World Utrecht 2022

Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Eens kijken wat ik ga insturen.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Dit jaar hoop ik eigenlijk als bezoeker weer eens te komen als het thuis in de agenda past.

Deelnemen lijkt me ooit ook leuk, maar met mijn werk is heel Lego World niet mogelijk... bestaat er nu ook zoiets als een halve periode meedoen? Meen ik ooit gelezen te hebben, maar ik weet het niet meer.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ja je kunt of de 1e helft of de 2e helft inschrijven. Zaterdagavond is dan het wisselmoment.

Gisteren gelijk de inschrijving maar gedaan, was nog even een puzzel om de layout op tafels in te tekenen maar het is gelukt. Nu afwachten/hopen dat we mogen komen want met die covid periode achter de rug zal het aantal inschrijvingen flink oplopen verwacht ik.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Denk je dat? Zover als ik nu mee ga en ook heb gezien is het een vaste “harde kern” aan exposanten. Ik zal mijn inschrijving van het weekend regelen als ik terug ben van vakantie. Maar dat is zo gedaan.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Als er genoeg nieuwkomers zijn dan wisselt de harde kern ook denk ik zo (plus ik behoor niet tot een harde kern vind ik).
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Aanmelding verzonden.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik ga me als het goed is aanmelden met drie bouwwerken. Soropolis is mijn eigen (uiteraard interactieve) MOC, dan neem ik mijn treintje mee dat in twee verschillende treinlandschappen af en toe mag rondrijden, en voor de space layout ga ik een monorailtrein maken.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Multi inzetbaar die Eti  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

eti schreef: za mei 07, 2022 1:31 pm Ik ga me als het goed is aanmelden met drie bouwwerken. Soropolis is mijn eigen (uiteraard interactieve) MOC, dan neem ik mijn treintje mee dat in twee verschillende treinlandschappen af en toe mag rondrijden, en voor de space layout ga ik een monorailtrein maken.

 
Als die trein landschappen door de selectie komen natuurlijk :-)
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ja, die dingen van mij die in andere layouts thuishoren gaan alleen mee als die layouts inderdaad komen.
Gebruikersavatar
Legopapa
Premium
Berichten: 235
Lid geworden op: za nov 14, 2020 12:04 am
Locatie: Almere
Contacteer:

De aanmelding is verzonden en nu maar afwachten en een gebedje naar de bouwgoden 😉

Mijn project is al maanden af en staat in dozen klaar.
Weer 16 XL baseplates dus plm 3 x 0,8 meter.

Thema: City/Castle met vleugje Space.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Castle wow altijd leuk, ben benieuwd hoe jij dat interpreteer.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Legopapa schreef: zo mei 08, 2022 3:44 pm ...
Thema: City/Castle met vleugje Space.

 
Dat is een bijzondere combi, ik ben benieuwd naar de foto's.
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Legopapa schreef: zo mei 08, 2022 3:44 pm

Thema: City/Castle met vleugje Space.

 
Ben benieuwd :duim: Maar jou kennende zit dat helemaal goed :)
 

Ik ga mijn aanmelding asap regelen. Moet nog even een moment vinden om wat foto's te schieten van mijn MOC's.
 

 
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Ik twijfel of ik me ga aanmelden. Ik heb heel veel MOCs, vooral brick built karakters, maar ik denk dat ze klein uitvallen als ze daar op een tafel staan.

Dan nog iets anders:
Ik zag dat er al een veelbelovend fantasy/castle topic voor Lego World 2022 is aangemaakt. Is er ook een groep voor een "gewone" modulaire stad? Ik zou daar graag een grote Stay Puft (eventueel met officiële minifig Ecto-1 set) aan willen bijdragen.
 
Gebruikersavatar
Barman
Premium
Berichten: 25
Lid geworden op: vr nov 20, 2020 10:54 pm

Je maakt inderdaad wat kleinere figuren en die zullen zeker wegvallen op een grote tafel. Wat je kan doen is deze op een leuk ondergrond plaatsen. Dus geen standaard base plate, maar juist deze in thema aangekleed. Ik zag dat je een aantal verschillende Smurfen hebt, die kan je op een glooiende groene weide plaatsen met wat Smurfenbessen struiken erop. Dat lijkt het al een veel groter geheel en trekt het zeker de aandacht.
Je Stay Puft en Ecto-1 kun je bijvoorbeeld prima op een straat zetten, met een flatgebouw van 2 of 3 studs dik (façade) erop aan de achterkant van de base plate. Zet alles leuk neer, dus niet alles strak en recht, maar zet het schuin neer en de Ghostbuster in actie.

Wat ook mogelijk is om je figuren in serie te zetten op een verhoging van traptreden. Maak deze dan niet zwart, want anders van dat ook weg op het zwarte kleed. Maar zorg dat de fris eruit ziet door deze niet monochroom te maken, maar in verschillende kleuren. Eventueel aangekleed met wat blaadjes aan de zijkant. Een beetje als set 40516 Everyone is awesome, maar dan op verschillende niveau's.

Ik denk dat je zo een prima display kunt laten zien. Als je wat ziet in deze voorbeelden en je kunt er een aardig oppervlakte mee maken dan voldoe je aan de minimale voorschriften van ca. 4 base plates oppervlakte. Dat zou ik als ik jou was gewoon inschrijven.
Je hebt tot 10 juni, dus als je dan 1 idee hebt uitgewerkt en je stuur de foto's van de rest van je figuren die je wilt meenemen, dan kan de stuurgroep een goede inschatting maken hoe het er ongeveer uit komt te zien. Een goede schets van je opzet is ook prima.

Succes!
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

@Barman
Bedankt voor je uitgebreide respons! Die tips zouden het inderdaad tot een groter geheel maken ipv allemaal losse poppetjes. Mits tijd en ruimte het toestaan (ik zit midden in een grote verhuizing inclusief verbouwing) ga ik kijken of ik per thema (Bumba, Smurfen, Hello Kitty, etc.) een mooie ondergrond kan maken. Bij de Smurfen denk ik dan aan groene afgeronde treden met grassprieten, bosjes, een facade van een Smurfenhuisje (zoiets als bij LEGO Super Mario) en bovenaan de grote kop van Azrael die boven alles uit piept.

Een facade voor de Stay Puft is een goed idee. Maar ik wacht eerst even af of misschien iemand een plekje in zijn/haar modulaire straat heeft voor een gezamelijke display.
Gebruikersavatar
Barman
Premium
Berichten: 25
Lid geworden op: vr nov 20, 2020 10:54 pm

Beste mensen,

We hebben al aardig wat aanmeldingen binnen, maar als we het hier zo lezen, missen we nog een aantal namen.
Je hebt nog 2 dagen om je in te schrijven! Vrijdag nacht 23:59 uur sluit het aanmelden. Ben je niet aangemeld voor die tijd, dan heb je pech. Als je onderdeel bent van een groep zou dat erg zuur zijn.

Mocht je tot het laatste moment wachten omdat je met bouwen nog niet ver genoeg bent? Dat is heel begrijpelijk, maar de Stuurgroep heeft goede ervaring met het inschatten wat mensen kunnen. Een schets van wat je van plan bent, met een foto van wat je nu af hebt, is al voldoende. Stuur daarbij wat recente MOCs. Dan kunnen wij een prima inschatting maken of dit iets is voor LEGO World. Doe dus niet al te moeilijk en meld je nog snel aan.

Succes!
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik zat het foto's uitzoeken uit te stellen, maar ik schrijf me vandaag in!
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Ik heb dit jaar de stoute schoenen maar eens aangetrokken en mezelf gisteren aangemeld. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Hoppa, gezellig!!!
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ingeschreven, mij benieuwd. Voor mijn doen maar een kleine layout opgegeven dit keer, ergens wel een schande. 
 
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Human schreef: wo jun 08, 2022 7:30 pm Ingeschreven, mij benieuwd. Voor mijn doen maar een kleine layout opgegeven dit keer, ergens wel een schande. 
 

 
Als het qua oppervlakte vrij klein is, maar heel mooi qua inhoud, lijkt het mij geen probleem ;)
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik denk dat ik eerst maar eens een keer als bezoeker langskom want ik kan zelf niet eens inschatten hoe ver ik kom :miss:

heb nu dit staan maar dat staat al een aantal weken vooral stof te vergaren:
image.jpg
image.jpg (1.75 MiB) 3221 keer bekeken
 
En ik denk dat ik met een 5 tal huisjes niet aan hoef te kakken…
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Mijn aanmelding is verstuurd. Ik hoop te komen met Soropolis, daarnaast mag mijn monorailtreintje in de space layout en ga ik af en toe met mijn andere treintjes spelen in verschillende trein layouts.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Human schreef: wo jun 08, 2022 7:30 pm Ingeschreven, mij benieuwd. Voor mijn doen maar een kleine layout opgegeven dit keer, ergens wel een schande. 
 

 
Je hebt er drie jaar voor gehad  :miss:
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

haha, dat is waar!
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Inschrijving gisterochtend afgerond, ik vind het weer spannend
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

En er is LegoWorld email. Wel een beetje dubbel om te zeggen dat ik blij ben te mogen komen want er zijn ook mensen teleurgesteld natuurlijk.
We gaan er iets moois van maken !!
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Heel spannend. Ik heb nog geen mail gehad....
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Let's go!!!!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik ben van de partij!  :feest:
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

eti schreef: di jun 21, 2022 3:43 pm Heel spannend. Ik heb nog geen mail gehad....

 
Spamfolder?
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Nee, ik heb inmiddels mailtjes gestuurd met de vraag wat er aan de hand is. Het schijnt dat je na inschrijving ook een bevestiging had moeten krijgen. Die heb ik volgens mij wel gezien bij het indienen, maar niet in mijn mailbox
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik mag ook weer!

Nu lekker bouwen en maar hopen dat er geen coronabeperkingen zullen zijn in oktober.
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat gaat nog wel spannend worden denk ik.
Maar goed. Ik ga toch maar lekker aan de slag  :))
 
Gebruikersavatar
Legopapa
Premium
Berichten: 235
Lid geworden op: za nov 14, 2020 12:04 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Hier ook een acceptatie email ontvangen. Nou, ik ben maanden klaar dus achterover leunen en hopen dat het doorgaat 😃😃
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

precies dat hihi
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

 Ik mag ook naar Legoworld komen :D
  :feest:
 
 
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 224
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Ik mag ook weer! Vier jaar geleden alweer voor het laatst, het werd weer eens tijd. Nu maar duimen voor Eti. En laten we allemaal nu even Covid krijgen, dan is het in de herfst weer even voorbij  :miss:
 
 
Plaats reactie