Muziektopic: Kijk eens wat ik hoor!

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ineens zin in dit nummer.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

:P Allemensen! Wordt je daar niet helemaal stuiter van? ;)
 
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hahahaha
Nee, Rotterdam Termination Source wel.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik zit nu ineens met dit nummer in mijn hoofd.
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 436
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Om redenen die ik niet meer kan achterhalen was ik de laatste tijd verzeild geraakt in zo'n "de beste xx aller tijden" lijstje, EN Vara's Vuurwerk Top-50 uit 1989. Ik moet zeggen, het is tijden geleden dat ik wat zware metalen achter elkaar heb beluisterd. Een aantal bands is dus voor mij een soort van (her)openbaring. Voor de regelmatige posters hier natuurlijk ouwe koek, zoals Black Sabbath dat voor mij is. Een kleine selectie:









🤘
 
 
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Dit is een fijn nummer:

Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Om maar even bij de zware gitaren te blijven. Nieuw album van Annihilator (bekend van de klassieker Alison Hell), klinkt tot dusverre fantastisch

Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik vond het al zo'n jaren 90 thrashalbum, maar blijkbaar is het album niet nieuw, maar gewoon een remaster ofzo.  :fluiten:
 
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

thomassio schreef: di mei 17, 2022 10:57 am Dit is een fijn nummer:



 
Ja, dat is een leuk nummer
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 436
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Nooit gedacht dat een franse musketier in het duits zou zingen, maar een fijn doedelzakje ja. Een nogal voorspelbaar akkoordenschema, alles bij elkaar een typische castlefest-band.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Over de doden niets dan goeds, en dit nummer draai ik sowieso best vaak. Eigenlijk zijn zijn wat experimenteler dingen misschien nog beter, maar dit is toch wel mijn lievelingsnummer van Vangelis. Het is überhaupt een van de eerste lp's die ik überhaupt gekocht heb (afgeschreven van de bieb destijds...)


 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hier had ik even zin in.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Heerlijk!
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Vandaag zit deze in mijn hoofd:

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hoe kom je daar ineens bij?  :lol:
 
net even gebouwd op Grailknights.

 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 436
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Dat cafeetje in Sneek doet me denken aan een verhaal dat ik eens las in de "Wijdlopige, brede en waarachtige beschrijving van de ongelukkige reizen van het schip de Visstick en haar gezagvoerder Kapitein Iglo", dat overigens niet door Friezen maar door een Amsterdams duo werd opgetekend dat bekender is van hun verhalen rondom Heinz, een kat die vernoemd is naar Heinz Stuy, de keeper van Ajax met de bijnaam Heinz Kroket, die hij al tijdens zijn voetbalcarriere 'verdiende' en niet vanwege zijn bodega die hij pas na de voetballerij startte in Driehuis, vanwaar ooit eens een kroegentocht is gestart die als dieptepunt ruim 30 kilometer zonder drank kende -namelijk het stuk over de afsluitdijk- maar een werkelijk weergaloze finish had in een cafeetje in Sneek.

Vandaag had ik de hele dag dit in mijn hoofd:


 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

@sanderkoenen: ik dacht op mijn werk laat ik wat andere nummers van hem checken en toen zat dit nummer in mijn hoofd

@koffiemoc:  :lol:

 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gebruikersavatar
OwnGaming
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 12:23 am

sanderkoenen schreef: wo mei 25, 2022 6:45 pm  
Ik zie iron maiden, dan altijd mijn complimenten :)
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Niet helemaal ontopic maar ook weer wel.

Zoals Human al beaamde schort het mij aan Death Metal opvoeding(al komt dit ook omdat ik het genre niet al te lang achter elkaar kan aanhoren) maar hebben jullie nog suggesties waar een beetje te beginnen? Bands en/of albums die je zelfs als niet liefhebber toch wel van gehoord moet hebben?
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Wat luister je meestal voor muziek? Geen idee wat je zou moeten kennen als niet-liefhebber, maar onderstaande nummers zijn de bekendste nummers van waarschijnlijk de 2 bekendste / populairste death metal bands. Geniet er van, denk ik. Die eerste komt nog voor in Ace Ventura Pet Detective :lol:



Iets vrolijkers en met meer melodie


 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Qua Death Metal is Death een mooie om te luisteren.



Arch Enemy is een band met iets meer melodie.



Dying Fetus heeft ook mooie nummers. Dit is wel iets zwaarder.


 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Dank, Koenen broeders ik kom hier wel een eindje mee vooruit, denk ik.

Waar zit die spoiler knop verstopt ? want hieronder begint een TL/DR verhaal

Ik ben redelijk breed maar voornamelijk tot aan de millenniumwisseling, daarna weet weinig me meer te bekoren(zijn ook bijna allemaal covers van de 30 jaar daarvoor of ouder)

Van mijn broer (7 jaar ouder, ik wordt over van 3 weken 34) kreeg ik veel jaren 80-90 pop, rock en hardrock mee, onder meer Queen, Michael (en ook nog een cd’tje Janet) Jackson, Madonna, QOTSA, Rammstein, maar ook wel dingen als Enya, Andrea Bocelli….(film)muziek van Ennio Morricone of Phillip Glass…nogal gevarieerd.

Van mijn ouders weet ik wel wat ze leuk vinden maar dat heb ik niet echt meegekregen want dat werd al niet meer gedraaid in huis vanaf toen ik geboren was. Dit heb ik later allemaal bestudeerd/geluisterd.

Onder meer Bowie, Bob Dylan, Cat Stevens, The KLF, Velvet Underground, Bruce Springsteen(moeder voornamelijk) Led Zeppelin, Frank Zappa, Bob Marley en dingen als Boudewijn de Groot en zelfs Wim Sonnenveld(schijnbaar een bekende van mijn grootouders die ik niet bewust heb meegemaakt) allemaal erg gevarieerd ook. Wel leuk om eens op te zetten en lekker tijdloos, maar ik grijp er niet zo snel op terug.

Mijn vader is helemaal in de hardcore gegaan toen dat halverwege de jaren 90 opkwam (mijn broer kwam toen rond de leeftijd)en heeft sindsdien zelden meer iets anders dan house op staan. Ik ga daar zelf niet echt goed op als ik niet op een feest ben.

Zelf was ik nooit echt ergens fan van maar alles uit mijn eigen jeugd heeft natuurlijk enige nostalgie waarde. Ik kan me uit een ver verleden dat ik met skaters omging nog wel wat Dimmu Borgir en AC/DC herinneren. Ik heb ook wel een tijdje klassiek bestudeerd/geluisterd en vond dat (in tegenstelling tot mijn ouders) wel leuk maar heb nog niet echt de perfecte setting gevonden om het te blijven luisteren.

Had tot voor kort een lichte voorkeur voor (midden) jaren 90 hiphop maar dat heb ik wel allemaal grijs gedraaid, hoewel ik soms weer eens wat opzet wat ik al jaren niet gehoord heb. Ook een tijdje reggae en ska geluisterd maar werd wel heel erg mellow van de meeste artiesten, en dan kom je er toch achter dat Bob Marley en Richie Spice meer zijn dan slechts een reggae artiest.

Maar Death Metal, Punk en wat meer (moderne) underground muziekstromingen ben ik erg onbekend mee afgezien van de populaire uitschieters die de mainstreammedia hebben gehaald. De mensen die het luisterden waren heel aardig maar hadden toch meer hun eigen groepje in mijn jeugd en ik was erg zoekende dus paste er nooit helemaal in(vond ik ook niet erg, ik dank mijn brede mensenkennis daar wel aan geloof ik).
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

:fluiten:
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik heb even jullie suggesties genoemd en heb even wat doorgezocht op de bandnamen. Vette shizl !

Ben geloof ik (in het dagelijkse luisteren) meer van de melodieuzere dingen maar er zijn ook zeker momenten voor Dying Fetus of Death.

Dat hierboven zet ik wegens het tijdstip en de plannen voor de rest van de dag maar even nog niet op anders ben ik in een heel andere staat dan nodig is  :lol:
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Dat is een erg brede smaak Ravelino, heb ik zelf ook , de dingen die ik leuk vind hebben vaak weinig raakvlakken met elkaar. Ik vind dat er ook de laatste jaren nog erg goeie dingen zijn, maar je moet wel wat meer zoeken, als je gewoon de top 40 bekijkt word ik daar niet vrolijk van. Maar ik kan me voorstellen dat je Bring Me the Horizon misschien ook wel goed vindt, bijvoorbeeld. Ik hou zelf ook erg van Rag 'n bone Man, ook P!nk mag ik graag horen , en er zijn ook best onbekende artiesten als Jelly Roll (soort Amerikaanse Rag 'n Bone Man met nog wat meer issues waar ie aan moet werken) of EmiSunshine (inmiddels 18-jarige countryzangeres) die ik graag hoor.

Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

eti schreef: zo jun 12, 2022 5:56 pm Dat is een erg brede smaak Ravelino, heb ik zelf ook , de dingen die ik leuk vind hebben vaak weinig raakvlakken met elkaar. Ik vind dat er ook de laatste jaren nog erg goeie dingen zijn, maar je moet wel wat meer zoeken




 
Dat laatste is eerder wat ik had moeten tikken ja, en ik zie dat het lijkt alsof ik het over alle stromingen heb maar ik bedoelde dat eigenlijk vooral voor hiphop.

Ik heb een beetje lopen schuiven met de alinea's naderhand om een wat (chrono)logischer verhaal te maken maar ik had dat eventjes gemist.

Was ten slotte pas anderhalf uur wakker toen ik dat schreef :miss:
  
 
 
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Hiphop is niet zo mijn ding, maar er zijn wel genoeg rappers die ik wel goed vind. Of artiesten als Rag 'n bone Man dus, die met één been in de hiphop staan.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Symfonische jazzrock uit Tsjechoslowakije, 1971. Maar delen van het nummer, zeker het intro, kunnen best weleens bekend voorkomen.

Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 436
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik was tijdens het sorteren hiernaar aan het luisteren.


 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Even iets anders.

Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 436
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Om nog maar wat meer variatie erin te brengen:



De gitaarpartij krijg ik maar niet in de vingers.



Hier hoor je goed waar LedZeppelin inspiratie uit haalde.



Vandaag zijn alle clipjes min of meer zwart-wit. Deze stemmige beelden komen volgens mij uit Underworld. Past perfect bij de muziek.



Ach ja, de jaren 90. Toen rock nog rock was en een zanger een zanger. (Sentimentele flauwekul natuurlijk, want toen waren er ook al bands waarvan de zanger klonk als een kettingrokende grizzlybeer met een te hete aardappel in het verkeerde keelgat. En tegenwoordig is er ook nog fatsoenlijke rock, zie Bring Me The Horizon, dat me nogal aan Linkin Park doet denken. Op dat intro van de Bulgaarse mysterieuze stemmen na dan.)



Inmiddels een van mijn favoriete Hendrix nummers.
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik had even zin in The Doors.



Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1561
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

:duim:
 Altijd goed!
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Tijd voor Airborne.




Gesloten