Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? (2022)

Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Jaartje of 30
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ze zijn allebei uit 1991. Dat is makkelijk opzoekbaar tegenwoordig.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Van 1991.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Blacktron II dus vrij oud al. Jeugdsentiment begin 90er jaren
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

TAFOL schreef: do mei 26, 2022 6:13 pm
swandutchman schreef: do mei 26, 2022 12:01 pm Een nieuw ontwerp is digitaal klaar en van de week zoveel mogelijk onderdelen opgezocht. Nu zijn er nog best veel onderdelen die ik toch nog moet kopen. Ik hoop dat bricks&pieces weer snel open gaat. Op bricklink ben ik namelijk voor bepaalde onderdelen 2 tot 5x zo duur uit. Omdat het om best veel onderdelen gaat loopt het verschil in de tientallen euro's. Dat vind ik het niet waard. Als het niet via B&P meer kan, dan bouw ik het simpelweg niet en maak ik er maar een mooie render van met de pc.

Verder ben ik wat aan het opruimen en ben ik bewust niet bezig met weer een nieuwe moc. Op 1 juni start namelijk de summer joust en dit jaar wil ik wel weer eens meedoen. En het helpt dan als ik niet al lopende projecten heb waar ik al over denk ;).

Oh ja, ook nog benadert door een bedrijf in China of ik een aantal ontwerpen via hun op de markt wil brengen. Ik heb aangegeven dat dat niet gaat omdat veel van mijn ontwerpen een IP hebben die niet van mij is, maar van bijvoorbeeld Disney, en dat ik het dus niet mag verkopen. Krijg ik vervolgens de vraag of ik dan niet een licentie aan kan gaan met Disney :r

 
Om welke onderdelen gaat dit precies voor jouw digitale ontwerp? En heb je daar eventueel hulp bij nodig zolang B&P niet open is?
 
Ik kan me nog herinneren dat je de vorige keer deze en deze MOC had gemaakt voor de Summer Joust 2018, dus ik ben benieuwd naar wat je gaat verzinnen voor dit jaar.

Als dat Chinese bedrijf sets wilt verkopen die gebaseerd zijn op jouw ontwerpen die een IP hebben, is het dan niet hun taak om een licentie aan te gaan met Disney? Of kan het leveren van bouwinstructies voor deze sets van jouw hand ook nare gevolgen hebben? Ikzelf ben niet zo bekend met de juridische complicaties van zo'n overeenkomst, dus vandaar mijn vraag. 
 
 

 
De meeste onderdelen zijn vrij nieuw en de meeste heb ik nodig in 10, 20 of 30-tallen. Een voorbeeldje is de 4x4 kwart ronde tegel in medium azure en oranje waarvan ik er ieder 20 nodig heb. Ook de 3x3 formaat heb ik in beide kleuren nodig, ieder 8 stuks (die zijn best duur op BL). Verder nog een hoop nieuwe zwarte onderdelen. Al bij al, is het verschil tussen wat ik kwijt ben op bricklink (waar ik meerdere bestellingen zou moeten doen, dus ook meer verzendkosten) en bricks&pieces best groot. Dus ik wacht wel en hoop dat de service uiteindelijk weer open gaat. Het heeft niet echt haast. Maar het lijkt me wel leuk om mijn nieuwe moc van 2 racende Tron Lightcycles te kunnen bouwen uiteindelijk. :cool:

Ik ben ook wel benieuwd wat ik ga bouwen voor de summer joust, hopelijk heb ik een beetje inspiratie. :duim:

Ja, dat vind ik ook Tafol. Als het chinese bedrijf zo graag dingen wil verkopen van Disney, dan moeten ze zelf de licentie regelen met Disney. Het is simpelweg strafbaar om commerciele activiteiten te ontplooien over items waarvan jezelf niet de IP-houder bent of waarvoor je geen licentie van de IP-houder hebt. Dat zijn de auteursrechten/ de copyright. En maar goed dat die er zijn. ;)
Overigens zijn er tal van bedrijfjes/ lego liefhebbers die het niet zo nauw nemen met de auteursrechten. Kijk maar naar brickvault of rebrickable waar massaal bouwinstructies worden verkocht van bijvoorbeeld star wars voertuigen. Dat is simpelweg strafbaar. Als de rechtmatige IP-houders er werk van zouden maken en rechtszaken zouden beginnen, dan zullen ze deze zeker winnen. Ook de Chinese bedrijven die mijn cuddly toys en sagrada familie hebben verkocht zijn strafbaar doordat ze mijn IP hebben gestolen. Niet dat ik daar wat aan kan doen, want een rechtszaak starten in China kost mij meer dan dat oplevert :notimpressed: Ik deel mijn ontwerpen gewoon niet meer.
Overigens, als je gratis ontwerpen deelt van bijvoorbeeld star wars voertuigen dan wordt dat juridisch gezien als oke bevonden, zolang je er financieel gezien geen gewin uit haalt.
 
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ben heel benieuwd naar de categorieën van de Summer Joust. Mijn nieuwe bouwplan lijkt ook aardig op tijd klaar te zijn :)
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Vandaag weer wat verder kunnen rommelen.

Wel een toevallige samenloop met Summer Joust wellicht...
Bijlagen
IMG-20220528-WA0017.jpeg
IMG-20220528-WA0017.jpeg (1.93 MiB) 1930 keer bekeken
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Kijk dat ziet er al veelbelovend uit!!! Lekker doorbouwen
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Van het weekend mijn collectie instructie boekjes doorgespit, ingevoerd in Rebrickable en weggegooid op de grotere/mooiere boekjes en de boekjes met stickers erin na.

Gister vooral gewerkt aan instructies in Studio en mijn eerste premium MOC op Rebrickable gezet. Nu een weekje wachten voor de volgende premium, misschien van de week wat gratis dingen in Studio maken en uploaden.

Weet iemand of Rebrickable een beetje hetzelfde werkt als YouTube; en je dus beter niet te veel diversiteit kan hebben ivm algoritmen?

Nu even de laatste rommel van de bouwtafel halen, straks even wat foto’s maken van de stickervellen voor een liefhebber.
Vanavond onder het genot van Romulus(serie op Prime, aanrader, wel Italiaans? gesproken) onderstaand bakkie wassen en een beetje voorsorteren.
image.jpg
image.jpg (1.77 MiB) 1807 keer bekeken
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Altijd leuk, geniet er van. Ik heb vanmiddag een scriptie ingeleverd en wil vanavond nog een grote stap maken aan mijn Portfolio, dan is dat ook grotendeels klaar.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Vandaag een heleboel examenwerk afgerond. Nu alleen VWO wiskunde A nog...
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Tussen het sorteren door gisteren avond en vanavond me bezig gehouden met figbarfen. Uiteraard met de fractie waarvan de paardendekens nog binnen moeten komen, en tijdens het figbarfen er achter kom dat ik toch nog eigenlijk wat mis. Maar bij deze alvast een tussenstand:
IMG_20220602_204256_6~2.jpg
IMG_20220602_204256_6~2.jpg (300.81 KiB) 1723 keer bekeken
 
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Leuk legertje al, ik heb ook maar 1 paardendeken van die ridders.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Kleine dingetjes maken.
 
Bijlagen
IMG-20220602-WA0021.jpeg
IMG-20220602-WA0021.jpeg (1.01 MiB) 1713 keer bekeken
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Leuk leger al inderdaad! Al vemoed ik wel dat het hiofddeksel van de dame met de bijl een beetje onpraktisch tijdens een gevecht  :sunnies2:
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

dan glijden scherpe dingen toch gewoon van der hoofd af. Ik zeg slim!!
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Love the little boy holding the flag :D
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Zomaar spontaan een BL-bestelling gedaan. Als het goed is moet ik nu een overspanning kunnen bouwen :)

En in huis kunnen we komende dagen eindelijk weer wat dingen op hun plek gaan zetten
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Tof leger @geert_h  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

geert_h schreef: do jun 02, 2022 8:50 pm....bezig gehouden met figbarfen. Uiteraard met de fractie waarvan de paardendekens nog binnen moeten komen, ........ ik toch nog eigenlijk wat mis......
 
 

 
Missen? Volgens mij kun je al behoorlijk uit de voeten met zo'n cluppie op jouw MOC, Geert_h, zeker als er van een andere factie ook nog wat kereltjes bij moeten.
Ben benieuwd naar het eindresultaat......😉👍.

 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bedankt voor de reacties, het idee met missen was echter niet dat ik het leger verder wil laten groeien. Maar ik heb bijvoorbeeld van de volgende torso:
Afbeelding
De rode armpjes vervangen door zwarte, terwijl ik liever donkergroene had gebruikt. Maar die had ik niet genoeg. Ook zit er maar 1 donkergroene cape tussen en is de rest zwart, terwijl ik graag een stuk meer donkergroene capes had gebruikt. En zo heb ik nog wel wat details die ik graag zou aanpassen.
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Vind ze zo ook wel vet hoor :duim:

Ik heb niet eens een donkergroene cape, geloof ik. Kan me herinneren dat ik die gasten oude bruine Star Wars capes heb gegeven in het verleden, dat staat ook wel. Wel met donkergroene armpjes.

Moet sowieso eens even kijken of er vanuit Maleisië of zo(daar zijn ze nog enigszins betaalbaar) nog wat van die ridders naar hier kunnen komen, maar moet even wachten denk ik want mijn broer gaat binnenkort verhuizen(die woont momenteel in HK maar is de omgang met een niet nader te noemen ziekte nu wel zat na ≈3 jaar de stad niet uit kunnen en niemand mogen/kunnen ontvangen).

Weer ontopic:
Allerlaatste restjes wegwerken terwijl ik nog wat brainstorm/twijfel over mijn eerste Summer Joust inzending.
image.jpg
image.jpg (1.81 MiB) 1598 keer bekeken
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik ben bezig met een A.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

A-vleugel, of ga je muziek componeren?
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Volop bezig met de summer joust, ik ben nu bezig met de kleurverloop categorie, het dak van de toren is nog niet mooi genoeg en hier en daar nog wat dingetjes aanpassen:
 
 
Bijlagen
IMG20220603211252.jpg
IMG20220603211252.jpg (2.09 MiB) 1548 keer bekeken
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Leuk huisje al! Wat is de bedoeling van de kleurverloop opdracht?
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

I've still been working on my castle with the waterfall. I did all the interiors today. 48x48 mocs take a lot longer than expected.

I've also been gaining support for my Lego ideas projects. Any ideas?

By the way that house looks nice, but maybe you might want to make those two top roofs meet. It looks like there's a gap in between each half.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Boindil_Lego schreef: za jun 04, 2022 7:58 am Leuk huisje al! Wat is de bedoeling van de kleurverloop opdracht?


 
Een moc in een kleurspectrum. Groen dus bij ID5. Zwart, wit en transclear mag altijd.



Pick your color(s) carefully! For this category you must select a section of the color wheel and only build in the LEGO shades available. Example: You go with the green corner and then must only use shades of green (dk green, green, bright green, lime green, trans- green etc.) Minifigures and accessories are not exempt and must also fit in the same color family. Black, white, and trans-clear are also permitted in any color scheme.We want to see creative and effective use of your selected color. Naturally, you may use other colors as filler, but none should be visible.


Leuke moc trouwens!
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Boindil_Lego schreef: za jun 04, 2022 7:58 am Leuk huisje al! Wat is de bedoeling van de kleurverloop opdracht?

 
Gebruik een kleuren familie, in dit geval groen (alle tinten en Teal mag daar ook nog bij, maar geen blauw bijvoorbeeld) en wit, zwart en doorzichtig. Je mag zelf de kleuren familie bepalen.

@minoboys, ja daar ben ik nog niet mee klaar, het ziet er nu al wat beter uit.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

ID5 schreef: za jun 04, 2022 6:47 am ik ben nu bezig met de kleurverloop categorie, 
 
Mooi bouwwerkje is het al, dat wit (en zwart en trans) altijd mag helpt wel heel erg merk ik. Hopelijk doen ze niet moeilijk over de azuren dakjes, aangezien dat volgens de lego-site onder de blauwtinten valt.
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik dacht dat het ook azure was, maar blijkbaar is het teal.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Teal kon ik niet terug vinden op bricklink, maar even verder kijken leert dat dat op bricklink dark turquoise heet en op de Lego-site Bright Bluish Green , wat door lego in de blauw-categorie geplaatst word. Maar hopelijk keuren ze het goed, want een mooi bouwwerkje is het zeker.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik geloof dat er al naar gevraagd is door een ander in de SJ groep en het antwoord was zolang je een beetje in spectrum blijft mag het óf voor blauw óf voor groen gebruikt worden. Het ligt er per geval aan.
Ik zou zelf gewoon een beetje een filter over de foto gooien zodat alles wat meer naar de groene kant valt als ik ID5 was, zodat het wat meer binnen 'spectrum' valt. Want zoals ie nu is zou het inderdaad wel een twijfelgevalletje kunnen worden voor de jury dus zelfs als ze het goedkeuren is dat niet goed voor je puntentelling.

Verder een hele toffe build en goed gebruik gemaakt van de uitzonderingen!

Ik zit met deze categorie ook wel te wikken en wegen, want ik wil graag minifigs erin doen maar om nou zwart/witte/trans-clear poppetjes te maken is ook weer wat. En vraag me af hoe het zit met bedrukking? Ik heb weinig onbedrukte torso's die ik zou willen gebruiken. Maargoed eerst voor de grot categorie eens wat knopen doorhakken en vordering maken.
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Teal of dark turquoise wordt gezien als overgang kleur en mag zowel bij blauw of groen gebruikt worden, maar je mag dus niet blauw en groen gebruiken. Dit was al beantwoord voordat ik hier aan begon, anders had ik wat anders gekozen.

Progressie, aan de zijkant even dark azure en dark turquoise naast elkaar gezet:
 
 
 
Bijlagen
IMG20220604100251.jpg
IMG20220604100251.jpg (1.84 MiB) 1515 keer bekeken
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Mooi bouwwerkje, interessante wedstrijd concept trouwens.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Dat is een leuk bouwwerkje. Op de foto is het verschil tussen teal en dark azure wel erg klein. Persoonlijk zou ik dat dakje links in dezelfde stijl doen als het torentje en dat donkergroene blad weglaten.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Die is leuk geworden! De hekjes zijn ook grappig dat heb ik nog nooit eerder met turntables gezien. Het dak oogt wel wat zwaar maar daar valt niet zoveel aan te doen denk ik. De minifig past er top bij. De helm als lampenkap is een mooie NPU.
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik heb twee sets gebouwd.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Beetje priegelen om in gang te komen voor mijn eerste Summer Joust inzending…
image.jpg
image.jpg (2.04 MiB) 1484 keer bekeken
 
 
 
Wijntje erbij… lekkor :D
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Proost!

Ik dacht een uurtje of 2 nodig te hebben voor het sorteren, we zijn nu ongeveer 8 uur verder. Nog een paar labels plakken en dan hoop ik er weer een maandje van af te zijn (helaas moet er binnenkort nog een moc uit elkaar, maar dat stel ik nu maar uit).
Gesloten