Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? (2022)

Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Zo doe ik het ook.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Bishons schreef: wo mei 18, 2022 4:01 am .... Is it all tiny air bubbles?
 

 
Dat kan ik dus niet echt zien omdat het niet doorzichtig is.
Maar het werkt wel, dat scheelt.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Mijn mega sorteerklus eindelijk afgerond.
Een paar jaar geleden had ik mijn jongste zoon aangeboden om zijn StarWars sets weer compleet te maken, omdat hij het jammer vond dat ze allemaal half uit elkaar lagen.
Was iets meer werk dan ik verwacht had.
Van de 85 sets zijn er 83 netjes uitgesorteerd en er is er nu maar 1 niet compleet.

Net op tijd klaar, perfecte timing  :klappen:


 
 
 
Bijlagen
9 compartimenten van een Ikea kast vierkant gevuld.
9 compartimenten van een Ikea kast vierkant gevuld.
5F17A939-E7C9-47D0-995E-5BD43D484754.jpeg (2.42 MiB) 2403 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Pffft nou die mag wel een mooi Moederdagcadeau kopen de aankomende 10 jaar :P
  :klappen:
 
De zon is weer in het land dus ik ben weer verder gegaan met bleken terwijl ik tuinklusjes voor me uit schuif
image.jpg
image.jpg (1.66 MiB) 2396 keer bekeken
 
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Hoe lang blijft die waterstofperoxide eigenlijk werkzaam?
Is dat niet een keertje uitgewerkt? Hoe veel keer kun je de zelfde vloeistof gebruiken, of hoeveel zonuren?
Wat me niet duidelijk is; verdun je het nu met water of gebruik je het puur?
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Nou ja voor zover het puur is, het is dus al verdund tot slechts 3% waterstofperoxide. Ik verdun het nu ietsje tot 2% vanwege het feit dat ik van die kleine flesjes had gekocht toen mijn grote fles op was en ik iets meer dan een handjevol per keer wil doen.

Normaliter heb ik een hoger percentage basis (35%) en Dan leng ik het zelf aan tot ca 5% met de andere 95% gedemineraliseerd water.

Dit laatste was ik een paar dagen geleden vergeten en dat is niet slim want ‘gewoon’ drinkwater zit zelf al veel vervuilingen in (onder meer fluoride en kalk) waardoor het proces in ieder geval zwaar vertraagt zo niet ongedaan gemaakt wordt.

Hoe lang? Ik heb sommige hele oude dingen die ik eigenlijk niet van plan was te doen wel 6 uur erin gehad (2x 3 uur, elk halfuur even omdraaien) maar dan zou ik geen printed parts gebruiken want uiteindelijk vervagen die wel een beetje dan. Overigens krijg je die nooit meer naar zgan staat, maar je brengt ze wel naar een acceptabel niveau voor de leeftijd.

Maar licht vergeelde dingen en dingen met prints kan je er beter maar een uurtje of Max 2 per keer in doen. Elk halfuur even omdraaien met een lepel die je niet nodig hebt of met plastic wegwerp handschoenen zodat elke kant even veel uv krijgt. Het verschil tussen net nieuw en 1 a 2 jaar oud is bijna niet te zien, behalve dat de nieuwere blokken een iets blauwere ‘gloed’ hebben

ik gebruik meestal een bak voor een sessie van een paar dagen en dan heb ik de waarde er wel uit. Misschien is het nog prima maar ik heb nergens waar die bak veilig kan staan.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Hmm, I don't have vanish oxi for my capes, but I did some research so I know how to do it with other liquid :duim: .
Today I got an Lego Ideas account, yay! I already put my castle tower on there. The only problem is the size 3:2 which is hassle some for a portrait castle tower :S .
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

We dachten het allemaal(wat een aanname :slygrin:
 )… ik heb het geprobeerd… en het kan!
image.jpg
image.jpg (1.77 MiB) 2306 keer bekeken
 

Sporen in het gras met wolverine klauwtjes! Wat zijn die dingen trouwens vreselijk onhandig voor mijn lompe dikke vingers.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Dat is een mooie techniek.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Zojuist in alle kamers een rookmelder opgehangen, alles gekoppeld en dus klaar voor de nieuwe wetgeving. Lekker op tijd. :duim:
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Still working on my castle. Here is the latest. 
Bijlagen
6561.jpg
6561.jpg (1.3 MiB) 2251 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Kijk nu ben je tenminste echt aan het werk aan je kasteel! Voorheen was het toch vooral 'een landschap waar een kasteel op moet'.

Blijf dat toch knap vinden hoe sommige MOCers zo ver vooruit plannen (zonder Studio). Als ik zo'n lap grond maak uit de losse moet ik tijdens het bouwen (meer dan ) de helft afbreken om plaats te maken voor de lagen erop of ik kom gewoon te krap uit. Heb ik 64x64 landschap met een 12x12 kasteel :lol:

Zodoende werk ik tegenwoordig modulair naar aanraden van wat forumleden: (klein) stukje bouwen en bricks met assen gaatjes gebruiken om de modules te verbinden. En het volgende stukje moet gewoon netjes aansluiten op het vorige stukje is nog mijn enige 'restrictie'.
L-space schreef: do mei 19, 2022 6:27 pm Dat is een mooie techniek.



 
 Ja leek mij ook. En met een beetje liefde is het nog mooier te krijgen, misschien wat dark tan ertussen voor wat bezandde hoekjes maar ik heb maar twee van die dingen(van de demogorgon).
Raven schreef: do mei 19, 2022 9:55 pm Zojuist in alle kamers een rookmelder opgehangen, alles gekoppeld en dus klaar voor de nieuwe wetgeving. Lekker op tijd. :duim:



 
 Da's inderdaad lekker op tijd! Ik heb er nu alleen een op zolder (die uit staat/leeg is) en een in de keuken dus er moeten er nog wel wat bij.

Maar dat hoeft niet in élke kamer toch? Of heb jij zo'n groot huis dat een á twee per verdieping niet veilig genoeg is?

Veiligheid boven comfort natuurlijk wel maar als ze zo volatiel/gevoelig zijn als die van mij hoef je er maar met doorgerookte kleding langs te lopen en je bent weer een toonhoogte kwijt.

O en ontopic ik ben een beetje aan het rommelen met Studio
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Je hoeft alleen rookmelders op te hangen in de ruimtes die onderdeel zijn van een vluchtroute. In de meeste gevallen gaat het dan alleen om de hal en de overloop. Wanneer je een bepaalde ruimte alleen kunt bereiken door door een andere ruimte te vluchten moet er in deze laatste ruimte ook een rookmelder komen. Als je bijvoorbeeld door een speelkamer moet om in een slaapkamer te komen, moet er in de speelkamer ook een rookmelder. En op elke verdieping minimaal 1.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Inderdaad in alle halletjes en ook de slaapkamers gedaan. Als laatste ook nog een koolstofmonoxide melder bij de ketel (laag bij de grond).
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

@ Raven Goed bezig! Die koolstofmonoxide-melder kan je beter wat hoger hangen. Wij hadden deze ook eerst laag bij de grond (op bedhoogte) hangen in de CV-ruimte, maar de CV-monteur wees ons erop dat dat niet goed is. Nu hangt het aan het plafond en is het wel goed. Zie ook hier:
https://www.brandpreventiewinkel.nl/ken ... idemelder/
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Onze CO melder hangt in dezelfde ombouw als waar de CV-ketel zich bevindt, maar dan wat hoger. Als ik het zo lees is dat wel in orde.

Ik moet nog nodig nieuwe batterijen in de rookmelders doen. Als die leeg zijn maken ze zoveel herrie dat ik de batterij er naast leg en dan vergeet een nieuwe te kopen...
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Nou ik heb een kast om de ketel gemaakt (1.20 bij 1.20) en daar hang hij dan tegen een van de zijwanden. Op ongeveer 1,5 meter hoogte.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Here we also have a RC minifigure scale Caterpillar dump truck in progress. I body work seems to be the hardest part.  :lol:
  
 
 
Bijlagen
sdaf.jpg
sdaf.jpg (1.4 MiB) 2069 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Foto's (proberen te) maken van mijn May the 4th vignette:
mislukt.png
mislukt.png (529.41 KiB) 2036 keer bekeken
Waar het licht perfect is, heb ik geen ruimte...Waar ik ruimte heb, heb ik geen licht. Waar allebei aanwezig is kan ik de ondergrond niet waterpas krijgen :X

Bovendien heeft iemand met de instellingen van de camera lopen kloten(waarschijnlijk ikzelf) want er komen alleen maar vage foto's uit :banghead:

En nu is de batterij leeg :slygrin: dus nu even tot rust komen en daarna zoeken waar ik de andere batterij heb gelaten.
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

En bovendien kom ik erachter dat ik verkeerd heb zitten rekenen, mijn border/stand is een achtste plate te groot zie ik nu in studio. Terug naar de bouwtafol ermee!
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Vanmorgen een aantal moc's gedemonteerd en gesorteerd. Nu lekker met het boutique Hotel beginnen aan de voorbeschouwing van de race.
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Raven schreef: zo mei 22, 2022 1:52 pm Vanmorgen een aantal moc's gedemonteerd en gesorteerd. Nu lekker met het boutique Hotel beginnen aan de voorbeschouwing van de race.

 
Wel de parts geteld? :P
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Just check the amount of parts on bricklink ;)
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Gisteravond en vandaag eindelijk na lange tijd weer bezig geweest met MOC.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bouwen?
 
Bijlagen
IMG-20220524-WA0038.jpeg
IMG-20220524-WA0038.jpeg (1.57 MiB) 1891 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

My lego castle tower is on lego ideas! So here's the link if you'd like to support it (which is very appreciated :D)
https://ideas.lego.com/projects/02d5378 ... 75e79f6c28

Meanwhile, something new has begun:
Bijlagen
sghsrh.jpg
sghsrh.jpg (249.93 KiB) 1849 keer bekeken
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Afgelopen tijd wat Lego gebleekt. Ik heb nu ook weer het bakje buiten in de zon staan.
Niet alles wordt er even mooi van trouwens. Maar het grootste deel is wel weer mooi schoon.
 
Bijlagen
IMG_20220525_101854_copy_768x1024.jpg
IMG_20220525_101854_copy_768x1024.jpg (157.39 KiB) 1842 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Is dat LBG? Dat verkleurd was?
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Druk bezig met de Red Bull, wie weet schrijf ik hem wel bij voor LW. 
EFB623AB-9157-4B49-8FB1-7CE258373DDE.jpeg
EFB623AB-9157-4B49-8FB1-7CE258373DDE.jpeg (426.61 KiB) 1785 keer bekeken
 

nog wachten op een tweetal Bl orders en een B&P order. 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Stuifzand schreef: wo mei 25, 2022 10:47 am Is dat LBG? Dat verkleurd was?


 
Dat klopt. (Op drie witte onderdelen na. En de dubbele slopes bovenaan zijn DBG))

​​
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Een hoop mensen die lekker bezig zijn!

@Raven wissel of was jij je viltdoek wel eens, of vervang je 'm gewoon als ie te vies wordt? Mijne heb ik inmiddels weggehaald voordat ik 'm vast kon zetten vanwege te veel kringen en spul tussen de vezels.

On topic:
Ik ga vandaag wat bouwsels afbreken/opruimen/sorteren in afwachting van de Summer Joust, in de hoop dat ik iets meer dan een vignette klaar krijg voor de deadline verloopt als ik een nette tafel en voorraad heb.
En als beloning/voor straf daarna wat aan Felucia werken want die heb ik weer laten verwaarlozen door gebrek aan inspiratie/bouwlust.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

OrangeSpaceman schreef: zo mei 22, 2022 10:17 pm Gisteravond en vandaag eindelijk na lange tijd weer bezig geweest met MOC.

 
MOC af, nu met layout bezig.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

@Ravelino, ik stofzuig hem elke week (bijna elke week 😉) en een pincet voor sommige hardnekkige dingen. Kringen geen last van. Ik heb ook geen vilt maar kunstgras er op liggen. Met een hele korte vezel. Van de bouwmarkt voor op een balkon oid.
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Een nieuw ontwerp is digitaal klaar en van de week zoveel mogelijk onderdelen opgezocht. Nu zijn er nog best veel onderdelen die ik toch nog moet kopen. Ik hoop dat bricks&pieces weer snel open gaat. Op bricklink ben ik namelijk voor bepaalde onderdelen 2 tot 5x zo duur uit. Omdat het om best veel onderdelen gaat loopt het verschil in de tientallen euro's. Dat vind ik het niet waard. Als het niet via B&P meer kan, dan bouw ik het simpelweg niet en maak ik er maar een mooie render van met de pc.

Verder ben ik wat aan het opruimen en ben ik bewust niet bezig met weer een nieuwe moc. Op 1 juni start namelijk de summer joust en dit jaar wil ik wel weer eens meedoen. En het helpt dan als ik niet al lopende projecten heb waar ik al over denk ;).

Oh ja, ook nog benadert door een bedrijf in China of ik een aantal ontwerpen via hun op de markt wil brengen. Ik heb aangegeven dat dat niet gaat omdat veel van mijn ontwerpen een IP hebben die niet van mij is, maar van bijvoorbeeld Disney, en dat ik het dus niet mag verkopen. Krijg ik vervolgens de vraag of ik dan niet een licentie aan kan gaan met Disney :r
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ja stofzuigen mag ik wel wat vaker doen maar ik merk inderdaad dat mijn vilt net te vezelig was en er een hoop achter bleef. Het was denk ik ook net iets te dik, het veerde wat te veel mee als ik dingen wil aandrukken.
Raven schreef: do mei 26, 2022 11:37 am  Ik heb ook geen vilt maar kunstgras er op liggen. Met een hele korte vezel. Van de bouwmarkt voor op een balkon oid.

 
 Ik zat er zelf aan te denken om poollaken (biljartdoek) eromheen te wikkelen maar dat is best prijzig als ik 4 m2 tafel wil bedekken.

Toch eens bij de bouwmarkt kijken voor die hele korte vezel want stofzuigen vind ik niet erg en een beetje plukken ook niet maar dit was wat gortig. Maar ik krijs nu van binnen als ik een snot constructie over de tafel moet schuiven(zwaar dus geen andere optie dan licht optillen en schuiven) of tijdens het opruimen/voorsorteren dus zonder ondergrond heeft ook niet de voorkeur.

Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat gebruikte Lego eruit ziet als gebruikte Lego en iets meer aan mijn editing skills werken :lol:
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Hier nog wat aan het landschap aanvullen om straks in te pakken voor BaM.
Geheel is nog lang niet af maar toonbaar.

Afbeelding20220525_220457 by Hippogryph, on Flickr[/IMG]
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

2 sets gebouwd, leuke functie heeft 6981, met het omhoog tillen van de grote kap, wordt het laadplatform met de twee autotjes omhoog getild en naar beneden gebracht, wanneer je de kap omhoog doet, rijden de autotjes er van zelf af.

Ook leuk dat 6933 vering heeft voor de eerste vier wielen en een stuur functie.
 
 
Bijlagen
IMG_20220526_180324.jpg
IMG_20220526_180324.jpg (3.42 MiB) 1684 keer bekeken
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

swandutchman schreef: do mei 26, 2022 12:01 pm Een nieuw ontwerp is digitaal klaar en van de week zoveel mogelijk onderdelen opgezocht. Nu zijn er nog best veel onderdelen die ik toch nog moet kopen. Ik hoop dat bricks&pieces weer snel open gaat. Op bricklink ben ik namelijk voor bepaalde onderdelen 2 tot 5x zo duur uit. Omdat het om best veel onderdelen gaat loopt het verschil in de tientallen euro's. Dat vind ik het niet waard. Als het niet via B&P meer kan, dan bouw ik het simpelweg niet en maak ik er maar een mooie render van met de pc.

Verder ben ik wat aan het opruimen en ben ik bewust niet bezig met weer een nieuwe moc. Op 1 juni start namelijk de summer joust en dit jaar wil ik wel weer eens meedoen. En het helpt dan als ik niet al lopende projecten heb waar ik al over denk ;).

Oh ja, ook nog benadert door een bedrijf in China of ik een aantal ontwerpen via hun op de markt wil brengen. Ik heb aangegeven dat dat niet gaat omdat veel van mijn ontwerpen een IP hebben die niet van mij is, maar van bijvoorbeeld Disney, en dat ik het dus niet mag verkopen. Krijg ik vervolgens de vraag of ik dan niet een licentie aan kan gaan met Disney :r
 
Om welke onderdelen gaat dit precies voor jouw digitale ontwerp? En heb je daar eventueel hulp bij nodig zolang B&P niet open is?
 
Ik kan me nog herinneren dat je de vorige keer deze en deze MOC had gemaakt voor de Summer Joust 2018, dus ik ben benieuwd naar wat je gaat verzinnen voor dit jaar.

Als dat Chinese bedrijf sets wilt verkopen die gebaseerd zijn op jouw ontwerpen die een IP hebben, is het dan niet hun taak om een licentie aan te gaan met Disney? Of kan het leveren van bouwinstructies voor deze sets van jouw hand ook nare gevolgen hebben? Ikzelf ben niet zo bekend met de juridische complicaties van zo'n overeenkomst, dus vandaar mijn vraag. 
 
 
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Griffon schreef: do mei 26, 2022 3:55 pm Hier nog wat aan het landschap aanvullen om straks in te pakken voor BaM.
Geheel is nog lang niet af maar toonbaar.

 
Ziet er heel gaaf uit!
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

How old are those space sets ID5?
Gesloten