The Chronicles of Ara, uitleg en achtergrond

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

https://drive.google.com/file/d/1EaCQFL5emSGQf8QNKSJsu4Be3MJCIJVl/view?usp=sharing
The Continent of Ara
Ara has a rich history of diverse people and creatures vying for their own little piece of land upon the lands that were given to them by the gods. For centuries people have warred, battled and parlayed to carve out kingdoms and empires which have marked history and lands. From the dense forests, rolling hills and high mountain peaks in the north, to the impenetrable jungles, stretching plains and barren deserts in the south people seek to survive and endure. And many hardships have been thrown to the people of Ara. There is rarely a time when two or more of the many nations have not been at war with each other. However, even though conflicts are always brewing along many borders, as of now a peculiar peace has reigned on the entire continent of Ara. A plague has ridden the northern kingdoms and a terrible drought has ravished the south. But something seems amiss in these lands and for many the peace seems fabricated and fake, envisioned by powerful men in high places to once more wreak havoc on the continent.

Frosgiath
The people of Frosgiath came sailing on their longships from beyond the Castevian Ocean. They claimed the small and rocky islands on the north-eastern side of the continent of Ara. They have a Jarl which leads them in time of war and battle, but other than that most of the lesser nobles and warlords govern themselves and squabble amongst themselves. It is a hardy and grim folk who see survival of the strongest as most important. Many Jarls and even kings have been defeated by challengers over the years, so being born in a family of nobles does not hold as much sway as it does in other kingdoms. If you cannot fight to hold your lands, you are not fit to rule, is the prevailing law. Yet they venture south often enough to go raiding and plunder coastal villages, making their beast-prowed long ships an unwelcome sight to most sailors.

Glerrawyth Dynasty
The phrase “Here be Dragons'' has never been more appropriate than for the fallen Glerrawyth Dynasty. A thriving and rich kingdom for centuries, not much is known about it now, for most of the stories concerning this nation seem too far fetched and imaginary. No one dares enter the lands ever since a large fire Dragon from the north settled there and destroyed every last trace of this grand kingdom. They say that his spawn still guards the northern shores of Helmsbay and the woodland borders near Little Greens, but people who venture to seek the riches of these ancient halls and vaults never return, so most tales rely purely on rumour and legends.

Helmshold
Has long been a mighty kingdom founded by Rorick GoldenHelm. The lands have always been rich in materials for building and their castles have been a staple and a thorn in the eye of would be conquerors. As of late the power that Helmshold held has diminished somewhat. Certain lands and territories were lost during wars or traded with nations. But they are still a proud people, and the lands north of the Windy Peaks are still rich in soil and woodland. Their castles are strong and sturdy and not many have fallen to foreign invaders. Their history is a proud one and full of noble knights and fair maidens and heroic battles, although most of those are to be taken with a grain of salt. 
The current ruler is King Brennard II AethelHelm, but he is reaching quite an old age. His eldest son has perished by the sickness that has plagued these lands for the last couple of months. His youngest son has just returned and was frightened by the state he found his country in. 

Sushold
This kingdom was once part of Helmshold, but has been independent ever since King Brandeth the Unready lost the civil war that was known as the Iron Revolt. The revolt was named thus as the lands of Sushold have always been rich in iron ore. The mines in the rolling hills made the people of Sushold rich and influential. So when King Brandeth demanded too many taxes they revolted and won, claiming the lands for themselves. And the Deepbarrovian Steel as it is known is still coveted by many warriors from all over the continent. 
King Chrestan Irongrasp holds a firm grasp of his lands as a stern but firm ruler. The mines are almost sacred and eyed upon by many people from across the borders so he has always had quite the diplomatic relationship with both Greenmark and Helmshold, in case he was to be attacked from the south.

Sternland
Although the name might suggest otherwise, it is actually a pleasant country to live in.
The farmlands of Sternland seem to be neverending as one rides along the long roads and paths. Seemingly the grain vault of the entire continent, people here tend to be peaceful and content with tending their farms and livestock. Their merchants are wealthy and most important welcome, for they most often sell the best wares and supplies. To live here is perceived by many as to be boring, but the inhabitants of Sternland seem to disagree. They have remained neutral in most conflicts and wars in the past two centuries and are proud to have done so.
King Eddin Sternlyn III has been a benevolent and just king for the past years and his people admire him. 

Greenmark
A checkered past has been the history of Greenmark. Greenhorn is most probably the oldest city on the entire continent, second only to Al Zerd’oba. Greenhorn hosts the honor of having been the city from where the Grenian Empire spread almost a thousand years ago. Most noblemen from Greenmark still boast to be descendants from this fallen empire although since the Empire spread so far and wide most people in northern Ara are descendants from Grenians. It has long been a wealthy and fertile kingdom, but as of late their grandiosity has seemed misplaced. Their cities are crumbling and the lands are turning to dust bowls.
King Antorn Aldgren reigns over the lands, but his reign is seen often as frivolous and tonedeaf. He hosts grand feasts and outrageous ceremonies to foreign emissaries, while his people wallow in poverty and diseases. 

Xothiria
The deserts and plains of Xothiria are inhabited by mostly nomadic people. The Burned Fields to the north are host to creatures and monsters that hunt everything they lay their eyes one. It is said that these lands were sundered during a long and harrowing war between Arcane cities who could move and even flew across the lands, high in the sky. Some say the gods themselves laid waste to the cities and burned the fields amongst which they roamed, scorching the earth and leaving it dead for centuries. The beasts there evolved into monstrosities and most people evade these lands, much as they do the Glerrawyth Dynasty. Yet in the south of Xothiria lies the ancient city of Al Zerd’Oba, the cradle of civilization. Empress Alynyra has her seat in this magnificent city, claimed to be built by the Gods themselves when they created the world. 

The Free Cities of Trident Bay
Easily the youngest of the nations on Ara are the free cities that lay in Trident Bay. Ouregovia, Gualavega and Tomeria have been trading and gaining influence for years before they were powerful enough to gain enough power to carve out their own piece of sovereignty. Most people in the north see them as nothing but a nest for pirates and privateers who wreak havoc along the coasts, but most noblemen trade with them nonetheless.
The Council of Merchants is their main governing body and consists of the heads of the most powerful families. This means there is always a game of ruses and backstabbing among the lesser families trying to gain influence in this corrupt government.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

In 2020 is ten behoeve van de deelname aan de Summer Joust op Flickr een verhaal ontstaan wat we graag willen voortzetten.
In 4 bouwwerken hebben wij (Elderon, Stuifzand, Orange Spaceman en Large) het verhaal vertelt van Derrock en zijn terugkeer naar het koninkrijk van zijn geboorte, Helmshold een koninkrijk in de wereld genaamd Ara.
In deze wereld willen we verhalen blijven vertellen en daarin plaats geven aan onze bouwwerken, Fantasy en Castle gerelateerd dat moge duidelijk zijn. Het leuke hiervan is dat onze bouwwerken een bepaalde relevantie behouden in een verhaal en daarmee niet naar de vergetelheid verdwijnen, wat vaak bij andere bouwwerken gebeurt.
Dit topic verschijnt hier omdat wij dit graag niet alleen doen maar met elkaar en de rest van Lowlug.
Wij nodigen jullie uit om deel te nemen aan het verhaal en de wereld.
Hoe pakken we dat aan?
Goeie vraag, het liefst laten we alles zo vrij mogelijk maar om het verhaal een beetje consistent te kunnen houden zullen we toch wat richtlijnen gaan gebruiken;

  • We gebruiken realistische huidskleuren (geen geel dus..)

  • Een gestarte verhaallijn (chronicle) behoudt een editor waarmee het verhaal rondom een bouwwerk moet worden afgestemd

    • Voor de gestarte verhaallijnen van Derrock en Hroar is dat Elderon



  • Locaties kunnen geclaimd worden

    • Een geclaimde locatie krijgt een witte benaming

    • Wil je een geclaimde locatie overnemen kan dat in overleg (bijvoorbeeld in een ander tijdperk)

    • Nieuwe of random locaties kunnen we in overleg altijd toevoegen

    • Iets bouwen wat niet gebonden is aan locatie of verhaal mag ook




Op dit moment schrijven we het verhaal in het Engels, waarom? Omdat we de bouwwerken, met omschrijving en verhaal, ook op andere sites posten waar de voertaal voornamelijk Engels is.
Dus laten we hier maar mee beginnen.
Heb je een idee dan kan dat in het verder in dit topic besproken worden!
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Vet, ik zie ruines : : :  
Maar serieus, cool idee en leuk om iedereen erin te betrekken.
 
Ik vind the Burned Fields erg interessant klinken, en soort van verlaten horror landschap met enge beesten
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @aliencat

Burned Fields erg interessant klinken

Leef je uit zou ik zeggen!
Overigens hoeven bouwwerken niet perse in een langlopend verhaal te zitten. Op zichzelf staande bouwwerken met een klein of eigen verhaal verwelkomen we ook graag natuurlijk! :  
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

is dit zoiets als destijds met Lenfald en zo dat begonnen was op Classic Castle maar later op een ander forum verder is gegaan?
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Gaaf hoor! Soort 'fractured kingdoms' zoals op eurobricks. 
Het begint te kriebelen. Ga wel eerst Venetië afmaken. Je kunt altijd aanhaken neem ik aan?
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Daar moest ik ook aan denken: Lands of Classic Castle (later Lands of Roawia, o.i.d.). Je lijkt hier echter wel vrijer; minder gebonden aan een bepaalde bouwstijl, aan bepaalde kleuren of aan blazoenen.
Volgens mij hoef je hier niet eens direct een regio of deelkoninkrijk te kiezen. Je kunt volgens mij eerst voor personage a een verhaal op locatie x bedenken en vervolgens voor personage b een verhaal op locatie y. En of die 2 personages elkaar nog eens tegen gaan komen, is aan jouzelf.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Jullie interpretaties zijn juist, het lijkt op wat op andere fora ook al gedaan wordt  
En inderdaad ben je heel vrij, alleen wanneer je bij een specifieke verhaallijn wilt aansluiten zal je er een beetje naar moeten schikken.
Gebruikersavatar
Elderon
Berichten: 23
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:30 pm
Contacteer:

Waar de Lands of Roawia en Guilds of Historica een heel erg spel element d'r in hadden zitten met bepaalde challenges en bouw opdrachten om punten mee te verzamelen, wilden Large en ik er eigenlijk meer de focus leggen op samen een verhaal vertellen.
Wat Large in het andere topic dus ook al heeft laten zien en met het verhaal van de Exiled Warlord ik ook heb gedaan is het idee om kronieken te schrijven over een bepaald personage of personages en deze dan met elk bouwwerk een hoofdstuk te geven om dit verhaal verder te laten lopen. 
Als je een idee hebt dan stuur je mij een berichtje en gaan we even overleggen hoe dat in de wereld pas en hoe het verhaal ongeveer gaat verlopen om het goed te laten passen bij de rest. Naast dat ben je eigenlijk helemaal vrij om te bouwen wat je wil natuurlijk. 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Een erg leuk idee. Zelf ben ik niet zo goed in verhalen schrijven, laat staan in het engels. Met mijn huidige bouwwerk wil ik wel een soort van verhaallijn opstarten maar ik heb echt geen idee welke kant dat op gaat dus dat maakt het lastig om dat van te voren te overleggen.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat voor bouwwerken dit allemaal op gaat leveren  
Gebruikersavatar
Servertijd
Premium
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 4:42 pm
Contacteer:

Leuk, doet me denken aan GOH en Fractured kingdoms.

Is dit blijvend of tijdelijk voor de summer joust 2021?
Gebruikersavatar
JeroenD
Premium
Berichten: 75
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 1:14 pm
Contacteer:

Super leuk dat jullie dit ook gaan doen, jammer dat er een gele gezichtjes verbod is. Wie weet kan ik in de toekomst proberen mee te doen als het geel ook welkom is ;)
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @jeroend

Wie weet kan ik in de toekomst proberen mee te doen als het geel ook welkom is 

Vroeger waren er alleen maar gele gezichtjes, hint!  
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Is er al een lijstje met plaatjes van schilden of emblemen die al bezet zijn voor bepaalde landen of gebieden?
Zoals bv het nieuwe zwarte raven schild, of schilden van CmF ridders of het "Wijnegem" schild?

Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Het lijkt me heel leuk om bij te dragen maar ik ben bang dat mijn eigen projecten dan nog meer vertraging gaan oplopen. En het gaat al zo lekker snel, maar niet heus. ? 
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @aangord

Is er al een lijstje met plaatjes van schilden of emblemen die al bezet zijn voor bepaalde landen of gebieden?
Zoals bv het nieuwe zwarte raven schild, of schilden van CmF ridders of het "Wijnegem" schild?

Nog niet echt, behalve wat er al in de huidige bouwwerken is gebruikt.
We wilden daar niet te veel op vooruit lopen.
Maar let wel, het is niet de bedoeling dat je een bepaalde opdruk gaat claimen zonder bouwwerk  
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @l-space

En het gaat al zo lekker snel, maar niet heus

Heel begrijpelijk  
Ik heb zelf ook al een tijd een nieuw bouwwerkje op de plank staan wat eigenlijk bijna af is.
Maar mijn verhuizing zorgt alleen maar voor meer vertraging  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik hoop in de kerstvakantie een bijdrage te kunnen leveren.
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

Hoe staat het met dit verhaal. Zijn er nog inzendingen onderweg?

Wil graag later dit jaar als Venetië klaar is hierop aanhaken.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Die zijn zeker onderweg  :duim:

Maar het tempo is niet hoog  ;)

Het is een lange termijn ding  :P
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt. Als ik het goed begrijo heeft bijvoorbeeld Sander nu een bouwwerk gemaakt en een kort verhaal gemaakt wat nnu door Elderon wordt uitgewerkt. Is dat de bedoeling? Dat je een bouwwerk maakt en Elderon er een verhaal bij verzint?
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Zo vat ik het ook op. Dus iedereen, stuur je bouwwerken naar Elderon. :duim:
 
 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 435
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Volgens mij ben je nog vrijer dan dat. Je kunt aansluiten op de kroniek van Derrock en in dat geval bouw je iets dat past in het huidige verhaal of je breidt het verhaal verder uit, in welk geval je het opstuurt naar de editor: Elderon. Dat is wat Sander heeft gedaan.

Maar je kunt ook een eigen verhaallijn (kroniek, chronicle) in deze wereld starten. In dat geval wordt jijzelf waarschijnlijk aangewezen als editor  :lol:
  . Daarin kun je een heel andere locatie centraal stellen dan Helmshold.

En je kunt iets bouwen dat niet een nieuw stukje verhaal eist, maar wel in deze wereld zou passen.

Nu ik deze draad herlees, de vier mocs van de Summer Joust nog eens heb bekeken en het verhaal gelezen, begint er wel weer iets te kriebelen. Dat is geen corona. Nog even gegoogeld op Roawia; mijn verhaalbijdragen van bijna dertien jaar geleden staan nog steeds online. :eek:  Hoewel ik er destijds nooit aan ben toegekomen om er ook mocs aan te wijden. Misschien toch iets teveel spelregels toen.
 
Anyhows, het lijkt me dat je je moc voor publicatie sowieso even wilt delen met de Ara-starters zodat ze niet overrompeld worden door een bouwsel dat moeilijk in te passen is. Dat geeft jouzelf ook een safe gevoel. En wie is Hroar?
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Roawia, daar heb ik ook aan mee gedaan totdat het naar een ander forum verhuisde, weet het karakter nog wel: Roewyn Hode :))
 
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

zit er nog wel over na te denken om aan Chronicles of Ara mee te doen, maar eens over brainstormen.
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bij dezen mijn bijdrage.
Ik heb nog een aantal hoofdstukken in hoofd zitten en ben ik al aan het schrijven.
Daar zal ik met Elderon nog verder aan werken.

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Voor degenen die al die lappen tekst in het 🇬🇧 net iets teveel worden, heb ik geprobeerd dit naar het 🇳🇱 om te zetten. Dat is dan een pdf-je geworden die je kunt downloaden om op je gemak eens uit te pluizen.

Onder het draadje van de The Chronicles of Hroar-The Exiled Warlord heb ik al zo'n vertaling hangen.

Bij dit bericht wil ik de algemene beschrijving van de historie van het continent Ara hangen voor de liefhebbers.
 
 
Bijlagen
Het continent Ara.pdf
(2.06 MiB) 73 keer gedownload
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Tot van je! Binnenkort eens even doornemen met een kopje koffie erbij.

Ik was zelf ook al eens begonnen met vertalen van die verhalen om mijn Nederlands een beetje op te poetsen maar nooit verder gekomen dan het eerste hoofdstuk.
Plaats reactie